Prvé odhalenie Mazdy 3 – nový dizajn aj technika

Nová Mazda 3 hovorí dizajnovým jazykom Kodo a je vyzbrojená technikou Skyactiv.
Vydané  Text: 
Po modeloch CX-5 a 6 ide Mazda prehovárať svojim novým dizajnovým jazykom Kodo aj klientov hľadajúcich auto v segmente kompaktov. Nová generácia Mazdy 3 je o 2 cm nižšia a 4 cm širšia než jej predchodkyňa. O lepšiu jazdnú stabilitu aj komfort cestujúcich sa má postarať o 30 % tuhšia karoséria a o 6 cm väčší rázvor pri zachovanej dĺžke 4,46 metra. Objem kufra vzrástol na rovných 350 dm3. Pri spustení predaja bude na výber z ponuky troch benzínových a jedného naftového štvorvalca. Komu by nestačilo 74 kW (100 koní) v benzínovom motore s obejm 1,5 litra, môže siahnuť po dvojlitri s výkonom 88 kW (120) alebo 121 kW (165 koní). Ako jediný z palety spĺňa normu Euro 6 dvojlitrový dieselový agregát s výkonom 110 kW (150 koní) a 380 Nm. Všetky motory sú štandardne spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Stop-štart. Kto nerád radí, môže sa pri slabšom benzínovom a naftovom motore spoľahnúť na šesťstupňový automat. Značné zmeny vidno aj v interiéri Mazdy 4. Dotykový obrazovka info-zábavného systému s uhlopriečkou 7 palcov je uchytená v zornom poli vodiča nad stredovou konzolou, podobne ako to má Mercedes triedy A. Aby sa vodič ovládaním veľmi nerozptyľoval, dá sa systém ovládať aj otočným ovládačom na medzi sedadlami. A aby od cesty nemusel odhliadať vôbec, je možné kokpit vybaviť Head-Up displejom pred za volantom, na ktorom sa budú zobrazovať najdôležitejšie údaje. Na bezpečnosť jazdy bude dbať zástup asistentov, napríklad držanie v pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, automatické svetlomety, adaptívne prisvecovanie zákrut, automatická núdzová brzda, systém rozjazdu do kopca alebo prednárazový systém. Uvedenie na trh je naplánované na jar 2013, ceny výrobca zatiaľ neoznámil.







Inzercia