**Motory:**Obe autá začínajú s trojvalcom, v Capture má objem 0,9 litra a s pomocou turba dosahuje 66 kW, kombinovaná spotreba je 4,9 l/100 km. Peugeot pri benzíne zatiaľ stavil len na atmosférické plnenie, agregát 1.2 VTi dosahuje 60 kW a spotrebuje rovnako 4,9 l/100 km. Benzínovú alternatívu 1.2 TCe so štyrmi valcami (88 kW) kombinuje Renault len s dvojspojkovou prevodovkou EDC, diesel má zatiaľ v ponuke jediný – 1.5 dCi so 66 kW buď s päťstupňovým manuálom alebo s EDC, časom príde aj 81 kW. Peugeot má zatiaľ pripravený motor 1.6 VTi (88 kW), ktorý však čoskoro vystrieda prepĺňaný 1.2 THP. Diesely sú na výber hneď tri: 50, 68 a 84 kW. Pozor však na verziu s automatizovaným radením – ide totiž o jednospojkovú robotizovanú prevodovku a tú rozhodne neodporúčame.
**Podvozok:**Konštrukčne sú na tom obe autá rovnako, čiže vpredu McPherson, vzadu vlečné ramená. Pohon všetkých kolies sa vôbec neponúka. Renault má svetlú výšku až 200 mm a podľa stupňa výbavy 16- alebo 17-palcové kolesá. Peugeot so svetlou výškou 165 mm dostanete už na 15-palcových diskoch, vrcholom sú 17-palcové. Z prvých skúseností vieme, že Renault je o čosi tvrdší, Peugeot sa nám zdal mierne hlučnejší. Captur neponúka žiadnu asistenciu do terénu, v Peugeote si môžete priplatiť systém Grip Control a súpravu celoročných pneumatík od 175 €.
**Interiér:**Základom je Clio resp. 208 a to sa prejavuje aj na stvárnení palubnej dosky. Kvalitou materiálov sa nemôže ani jeden zvlášť vychvaľovať, vo vyšších verziách výbavy majú oba modely moderné informačno-zábavné systémy s dotykovou obrazovkou. Poznajú tiež viacero aplikácii a vedia sa pripojiť na internet. Peugeot cez spárovaný telefón, Renault má vlastný satelitný systém R-Link, ktorý paušálne platíte priamo výrobcovi. Captur vyniká šikovnými riešeniami ako je šuplík pred spolujazdcom, odnímateľné poťahy, ktoré sa dajú vyprať, posuvná zadná lavica či dvojité dno kufra. Peugeot vie len sklopiť operadlo do roviny, navyše má pevne ukotvené plató a zvýšená línia strechy nad zadnými sedadlami je len optický klam. Objem kufra je 377/1235 dm3 v Capture a 350/1 172 dm3 v 2008.
**Personalizácia:**Vzhľad oboch modelov si môžete dotvoriť. Renault ponúka dvojfarebné lakovanie, so strechou si môžete zladiť rôzne rámiky, lišty, kryty zrkadiel či disky kolies. K dispozícii sú tiež tri rôzne polepy a dotvoriť si môžete aj interiér. Dvojfarebný exteriér stojí 400 € k strednej výbave, v najvyššej je už v cene. Polepy sú po 300 €, interiér dotvoríte od 100 €. Peugeot ponúka menej výrazné sivé pásy a zopár doplnkov (kryty zrkadiel,…) v troch výrazných farbách. Tie si môžete preniesť aj do interiéru, ceny zatiaľ nevieme. V najvyššom stupni výbavy je 2008 dozdobená extra porciou chrómu a interiér osvetľujú LED v stropnom obklade.
**Cena a výbava:**Captur – základná výbava Authentique: ESC, asist. rozjazdu do kopca, 4 airbagy (vodič, spolujazdec, kombinované bočné a hlavové), štartovanie tlačidlom, palubný počítač, tempomat, denné LED, elektrické ovládanie všetkých okien, záruka 5 rokov/100 000 km. Klimatizácia – 800 €, rádio s CD a USB – 280 €, vyhrievané sedadlá – 200 € (až od strednej výbavy).
[Podrobný cenník nájdete tu](http://www.renault-local.sk/pdf/ceniky/cenik_captur.pdf).
2008 – základná výbava Access: ESC, 6 airbagov (vodič, spolujazdec, bočné, hlavové), ESC, palubný počítač, tempomat, denné LED, elektrické ovládanie predných okien, záruka 4 roky/60 000 km. Klimatizácia – 800 €, rádio s CD – 300 €, vyhrievané sedadlá – 240 €.
[Podrobný cenník nájdete tu.](http://www.peugeot.sk/media/deliacms/media/68/6827-2f991f.pdf)
Oba modely môžete dovybaviť navgáciou či parkovacími senzormi, kameru má len Renault. Na druhej strane len Peugeot má panoramatické strešné okno. Ponuka asistenčných systémov je rovnako biedna, očakávali by sme aspoň systém automatického núdzového brzdenia.
rum