Motor EcoBoost s objemom 1,0 litra, ktorý využíva kombináciu priameho vstrekovania paliva, preplňovania turbodúchadlom a variabilného časovania ventilov v záujme zníženia spotreby paliva bez negatívneho vplyvu na výkon, získal najvyššie skóre v celej histórii udeľovania týchto ocenení. Spoločnosť Ford súčasne potvrdila, že vo svojej továrni na motory v nemeckom Kolíne nad Rýnom plánuje od polovice augusta zdvojnásobiť výrobu týchto motorov na viac ako 1 000 kusov za deň, aby uspokojila dopyt na trhu. Agregát o svojich kvalitách presvedčil v [teste Fordu Fiesta](http://autoviny.zoznam.sk/cl/100204/1351216/Nebojte-sa-Fiesty–aj-ked-ma-tri-piesty) aj nás.
Porota zložená z 87 motoristických žurnalistov z 35 krajín sveta posudzovala kandidátov na ocenenie z hľadiska živosti, výkonu, hospodárnosti, kultivovanosti a využívania moderných pohonných technológií. Ford je jedným z troch výrobcov automobilov, ktorým sa počas 15-ročnej histórie udeľovania týchto ocenení podarilo zvíťaziť dvakrát za sebou. Motor Ford EcoBoost s objemom 1,0 litra okrem toho získal aj ocenenie International Paul Pietsch Award 2013 za technické inovácie v rámci hodnotenia „najlepších automobilov“ v nemeckom časopise Auto Motor und Sport, alebo ocenenie Dewar Trophy od Kráľovského automobilového klubu vo Veľkej Británii.
Motor EcoBoost s objemom 1,0 litra vznikol vo výskumno-vývojových centrách spoločnosti Ford v nemeckých mestách Aachen a Merkenich a v britskom Duntone a vyrába sa v Nemecku v Kolíne nad Rýnom a v Rumunsku v Craiove. EcoBoost s objemom 1,0 litra sa v súčasnosti montuje do malých automobilov ako Fiesta a B-MAX a kompaktných vozidiel ako Focus, C-MAX a Grand C-MAX. V blízkej budúcnosti však bude poháňať aj väčšie automobily, ako napríklad nový Ford Mondeo. Zároveň bude zaradený do ponuky pre úžitkové modely Transit Connect a Transit Courier alebo priestranné modely na prepravu osôb Tourneo Connect a Tourneo Courier.
Najlepším zeleným motorom sa stal prepĺňaný trojvalec 0,9 TwinAir spaľujúci CNG. V ostatných objemových kategóriách sa umiestnili tieto agregáty:
**1,0 až 1,4 litra** – Volkswagen 1.4 TSI Twincharger
**1,4 až 1,8 litra** – BMW/PSA 1,6 turbo
**1,8 až 2,0 litra** – BMW 2,0 turbo N20
**2,0 až 2,5 litra** – Audi 2,5 turbo R5
**2,5 až 3,0 litra** – Porsche 2,7 DI
**3,0 až 4,0 litra** – McLaren 3,8 V8
**4,0 litra a viac** – Ferrari 6,3 V12
**Výkonný motor roka** – Ferrari 6,3 V12
**Nový motor roka** – Volkswagen 1,4 TSI ACT