Najrýchlejšia Octavia všetkých čias

Nová ŠKODA Octavia RS oslávi svoju svetovú premiéru 10. júla na Festivale rýchlosti v Goodwoode.
Vydané  Text: 
Silu novému modelu ŠKODA Octavia RS poskytujú dva nové motory. Pod kapotou pracuje buď dvojlitrový benzínový motor s výkonom 162 kW (220 k) alebo dvojlitrový vznetový motor s výkonom 135 kW (184 k). Benzínový motor 2,0 TSI v spojení s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou umožňuje vozidlu Octavia RS zrýchlenie **z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy**. Maximálna rýchlosť dosahuje **248 km/h** a je tak o 6 km/h vyššia ako tomu bolo pri druhej generácii vozidla Octavia RS. S novým vznetovým motorom 2,0 TDI Octavia RS akceleruje **z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy**, maximálna rýchlosť s týmto motorom je **232 km/h** (s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou). V porovnaní s druhou generáciou vozidla Octavia RS majú nové motory vyšší výkon a súčasne až **o 19 percent nižšiu spotrebu**. Systém štart-stop a rekuperácia brzdnej energie sú súčasťou sériovej výbavy. Voliteľne je pre oba motory k dispozícii buď **manuálna prevodovka alebo dvojspojková prevodovka DSG, obidve šesťstupňové**. Nová ŠKODA Octavia RS je sériovo vybavená športovým podvozkom. K tomu bola karoséria oproti štandardnému prevedeniu **znížená o 12 mm**, Combi RS o 13 mm. Zadné kolesá využívajú novo vyvinutú viacprvkovú nápravu. Súčasťou sériovej výbavy je tiež **elektronická uzávierka diferenciálu XDS**, integrovaná do elektronického stabilizačného programu ESC. Táto funkcia zlepšuje trakciu kolies a znižuje sklon k nedotáčavosti pri rýchlych prejazdoch zákrutou. Lepšiu ovládateľnosť a vyššiu agilitu umožňuje tiež nové elektromechanické riadenie s variabilným prevodom. Interiér nového vozidla ŠKODA Octavia RS je vyhotovený v športovej čiernej. Novinkou je decentné osvetlenie ovládacích páčok, integrované vo výplniach predných dverí. Pre vodiča a spolujazdca sú k dispozícii novo vyvinuté **sedadlá v dizajne RS**. Súčasťou sériovej výbavy je športový trojramenný volant, potiahnutý perforovanou kožou. Kožou je potiahnutá aj hlavica radiacej páky a madlo ručnej brzdy.