Po vizuálnej aj technickej stránke sa v Mníchove držali pri zemi. Jemné prepracovanie dostali všetci zástupcovia radu 3, okrem sedanu aj kombi Touring a Gran Turismo. Exteriérové zmeny poznať hlavne vpredu, kde sa zmenila grafika svetlometov, za príplatok je možné využívať na kompletné osvetlenie vozidla LED, inak sú svetlá štandardne xenónové. Predný nárazník sa dizajnom priblížil k menšiemu BMW radu 3, smerovky sa presunuli do zrkadiel a modifikovaný bol aj zadný nárazník. Výraznejšej zmeny sa dočkala zadná časť verzie Gran Turismo, ktorá sa prejavila v náraste objemu batožinového priestoru na rovných 500 dm3.
Ponuka motorov sa zmenila iba minimálne, do portfólia pribudol podladený dvojlitorový diesel s výkonom 105 kW a udávanou spotrebou 4,5 litra na 100 km. Na opačnej strany ponuky motorov narástol výkon vrcholného preplňovaného osemvalca 550i na 330 kW. Novinky sa dočkala verzia 520d, ktorú možno teraz kombinovať aj s pohonom xDrive.
Neoddeliteľnou súčasťou takmer každého faceliftu je nová ponuka lakov karosérie a tvarov kolies. V interiéri sú zmeny minimálne, pribudli nové príplatkové prvky výbavy, ako napríklad multimediálny systém pre zadné sedadlá, alebo niekoľko nových a vylepšených jazdných asistentov. Zmeny v cenníku ani dátum uvedenia na trh výrobca neuvádza, dá sa však očakávať, že modernizovaná rada 5 sa v showroomoch objaví v priebehu niekoľkých týždňov.