Novú Fiestu ST vyvinul tím špecialistov Ford Team RS, európska pobočka skupiny Global Performance Vehicle spoločnosti Ford Motor Company. Vozidlo je vybavené 1,6-litrovým zážihovým motorom EcoBoost s výkonom 134 kW/182 k a krútiacim momentom 240 Nm, vďaka ktorému zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h.
Ford Team RS vyladil pohonné ústrojenstvo, zavesenie kolies, riadenie a brzdy v záujme optimálnych jazdných vlastností vozidla, a zároveň ho vybavil funkciami, ktorými sa v minulosti vyznačovali len väčšie športové automobily. Môžeme spomenúť napríklad zdokonalený systém smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control (eTVC), elektronický stabilizačný systém Electronic Stability Control (ESC) s tromi režimami, šesťstupňovú manuálnu prevodovku a kotúčové brzdy na zadných kolesách.
O vhodnosti automobilu Fiesta ST na každodenné používanie svedčí jeho hospodárna spotreba paliva 5,9 l/100 km a nízka produkcia emisií CO2 na úrovni 138 g/km\*, čo predstavuje 20-percentné zníženie hodnoty emisií v porovnaní s modelom predchádzajúcej generácie. Zároveň však dosahuje o takmer 20 percent vyšší výkon než 2,0-litrový motor, ktorým disponoval model prvej generácie.
V interiéri nájdeme sedadlá Recaro, ako aj nový systém Sound Symposer, ktorý privádza upravený zvuk motora do kabíny, aby si pasažieri v rámci svojho jazdného zážitku mohli vychutnať aj typické „vrčanie“ motora. Spoločnosť Ford okrem toho vybavila vozidlo aj systémami SYNC a MyKey.
**Vylepšený elektronicky regulovaný podvozok**
Pri prejazde zákrutou prenáša systém eTVC brzdný účinok na vnútorné predné koleso modelu Fiesta ST, čím zabezpečuje lepší kontakt kolies s vozovkou a zároveň zabraňuje nedotáčavosti bez nežiaduceho zníženia rýchlosti vozidla. Nový softvér reguluje rovnováhu vozidla v reakcii na otáčanie volantu pri zrýchľovaní a brzdení, zatiaľ čo systém ESC poskytuje režim s plnou účinnosťou systému; režim šmýkania s obmedzeným účinkom systému alebo možnosť úplného vypnutia systému ESC.
Oba systémy svojou činnosťou podporujú špeciálne upravený otočný držiak náboja predných kolies, prepracovanú torznú tyč zadnej nápravy s vyššou klopnou tuhosťou, jedinečné nastavenia pružín a tlmičov na prednej aj zadnej náprave, ako aj o 15 mm nižšie položené ťažisko. Výsledkom je lepšia ovládateľnosť vozidla a vyšší jazdný komfort.
**Technológia motora EcoBoost**
Motor EcoBoost využíva mnohé moderné technológie, ako napríklad preplňovanie turbodúchadlom, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva a dvojité nezávislé variabilné časovanie vačiek. Jeho nízka hmotnosť zasa prispieva k lepšej ovládateľnosti vozidla.
**Typický nositeľ označenia ST – zvnútra aj navonok**
Súčasťou predných svetlometov modelu Fiesta ST sú svetlá na denné svietenie s technológiou LED a kompletná karosárska súprava ST. Nové dostupné odtiene lakov karosérie zahŕňajú červenú Race Red, oranžovú Molten Orange a modrú Spirit Blue. V kabíne zasa nájdeme ozdobné detaily prístrojovej dosky z uhlíkových vláken, zliatinové pedále a radiacu páku, ako aj volant v štýle ST.
Pomocou systému MyKey môže majiteľ vozidla nastaviť maximálnu rýchlosť a maximálnu hlasitosť audiosystému v prípade, že zverí svoje vozidlo niekomu inému. Zároveň dokáže zamedziť deaktivácii bezpečnostných systémov. Hlasom aktivovaný komunikačný systém Ford SYNC s funkciou pomoci v núdzi Emergency Assistance dokáže cestujúcich v prípade nehody priamo spojiť s operátorom miestnej záchrannej služby.