Peugeot 208 T16 Pikes Peak: detaily odhalené

Sebastian Loeb sa vydá na preteky k oblakom Pikes Peak Hill Climb na špeciálnom vozidle s pomerom jednej konskej sily na jeden kilogram.
Vydané  Text: 
Pri návrhu pretekárskeho auta musia inžinieri kalkulovať s rôznymi obmedzeniami a reguláciami v oblastiach ako rozmery a tvar karosérie, veľkosť a umiestnenie pohonu a mnohými inými technickými predpismi. Legendárny pretek do vrchu Pikes Peak však umožňuje v triede „**Unlimited**“ popustiť uzdu fantázii a premeniť ju na realitu. Peugeot sa už 30. júna pokúsi o vytvorenie nového rekordu na tejto trati **so Sebastianom Loebom**, známe sú konečne aj technické podrobnosti o vozidle, do ktorého si rally šampión sadne. Bežné atmosférické motory strácajú s rastúcou nadmorskou výškou jedno percento výkonu každých sto metrov, už na štarte Pikes Peak tak majú mnohé vozidlá o 30 percent nižší potenciál. V Peugeote nič nenechali na náhodu a do pretekárskeho špeciálu nasadili derivát **bi-turbo šesťvalca** navrhnutého na vytrvalostné preteky. Agregát poskytuje výkon **875 konských síl**, čo je viac ako v F1. Peugeot 208 T16 Pikes Peak tak bude najvýkonnejším autom, ktoré Loeb kedy šoféroval. Veľkú pozornosť konštruktéri venovali aj minimalizovaniu hmotnosti. Ručička váhy sa zastavila na hodnote **875 kg**, podarilo sa teda dosiahnuť magický pomer medzi hmotnosťou výkonom 1:1. Kvôli správnemu vyvážaniu auta je **motor osadený pred zadnou nápravou**. Z aerodynamických prvkov zaujme predovšetkým **2-metrové zadné krídlo**, takmer polovicu prítlaku zabezpečuje tvarovanie spodnej strany auta. Karoséria má rúrkový rám a karbónové diely, dlhá je 4,5 metra, široká rovné dva metre a vysoká iba 1,3 metra. Sila motora bude prenášaná cez **6-stupňovú sekvenčnú prevodovku** na všetky štyri kolesá obuté do pneumatík Michelin. Jazdné výkony auta sú doslova závratné, **z nuly na 100 km/h sa rozbehne za 1,8 sekundy**, po ďalších 3 sekundách je na dvestovke, maximálnu rýchlosť **240 km/h dosiahne za 7 sekúnd**.