Nový Citroën C4 PICASSO oficiálne + fotogaléria

CITROËN C4 Picasso má vďaka novej podvozkovej platforme skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2) predstavovať výrazný medzigeneračný krok. Výrobca ukázal prvé fotografie.
Vydané  Text: 
Nový CITROËN C4 PICASSO zaujme predovšetkým dizajnom. Vplývajú na to predovšetkým možnosti, ktoré sa otvorili vďaka využitiu novej podvozkovej platformy EMP2. Minimalizoval sa predný previs (- 70 mm vpredu), znížilo sa umiestnenie motora a podlahy (v závislosti od motora medzi – 40 mm až – 50 mm; – 20 mm na podlahe) a zväčšil sa rozchod (+ 82 mm vpredu; + 31 mm vzadu). Celé poňatie a atmosféra interiéru novej C4 Picasso sa nesie v modernom duchu loftu. Tento pocit posilňuje **sériovo montované panoramatické čelné sklo** a veľká presklená strecha, ktorá púšťa do interiéru nového C4 Picasso množstvo prirodzeného svetla. Rovnako ako v prípade predchádzajúcej generácie patrí **presklenie s plochou 5,30 m2** na špičku segmentu. Nové C4 PICASSO prichádza s plne digitálnym, intuitívnym a esteticky príťažlivým rozhraním. Palubnej doske dominuje v strede **dvojica obrazoviek**: dotykový tablet s uhlopriečkou 7″ a 12″ panoramatická obrazovka s vysokým rozlíšením. Sériovo dodávaný **dotykový tablet s uhlopriečkou 7’’** obsahuje 7 dotykových tlačidiel, ktorými sa ovláda viacero celkov vozidla: dvojzónová klimatizácia, navigácia, audio, telefón, či asistenčné systémy. Jedinečná **12’’ širokouhlá HD obrazovka** zobrazuje informácie spojené s jazdou a vodič si ju kedykoľvek môže upraviť podľa svojich potrieb. Podľa momentálneho záujmu mu môžu zobrazovať informácie z navigácie alebo z jazdných asistenčných systémov. Vodič si navyše môže prostredníctvom USB kľúča zmeniť pozadie obrazovky na vlastné. **Sedadlo predného spolujazdca sa dá sklopiť do roviny** a vytvorí tak priestor na prepravu predmetov s dĺžkou až do 2,5 metra, prípadne umožní cestujúcim v druhom rade jedinečný výhľad smerom dopredu. V druhom rade sa nachádza trojica samostatných rovnako širokých sedadiel s možnosťou sklápania do roviny, nastavovania sklonu operadla a pozdĺžneho posúvania na vytvorenie potrebného vnútorného priestoru. Oproti svojmu predchodcovi je nový CITROËN C4 PICASSO **ľahší o 140 kg.** Zníženie hmotnosti sa spája aj s vylepšenou aerodynamikou (SCx 0,71) a paletou optimalizovaných motorov, ktorých pokrok sa prejavil na podstatnom znížení emisií a spotreby: v priemere ide oproti predchádzajúcej generácii o úsporu 30 gramov a **viac ako 1 litra paliva na 100 km**. Všetky naftové motory sú vybavené **technológiou Stop & Start** (okrem HDi 90 BVM). Okrem bežne využívaných funkcií ako **bezkľúčový prístup a štartovanie**, **elektricky ovládané záclonky** či **parkovacia kamera**, sa môže nový CITROËN C4 Picasso pochváliť aj ďalšími systémami na uľahčenie jazdy, napríklad automatické parkovanie, systém štyroch kamier, vytvárajúci **pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy**, aktívny tempomat, alebo sledovanie mŕtveho uhla. Okrem komfortu, ktorým sa model C4 Picasso preslávil už dávno, pridáva nová generácia aj prednosti v oblasti obratnosti, ovládateľnosti a ľahkosti, čo zaručuje ešte **pokojnejšiu a istejšiu jazdu**. K tomu sa pridáva aj zníženie hmotnosti a ťažiska, čo prispieva k ešte lepšiemu nastaveniu vyváženia medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami, pokojnejšími prejavmi vozidla a vyššou bezpečnosťou.