CITROËN C4 Picasso má vďaka novej podvozkovej platforme skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2) predstavovať výrazný medzigeneračný krok. Výrobca ukázal prvé fotografie.
Nový CITROËN C4 PICASSO zaujme predovšetkým dizajnom. Vplývajú na to predovšetkým možnosti, ktoré sa otvorili vďaka využitiu novej podvozkovej platformy EMP2. Minimalizoval sa predný previs (- 70 mm vpredu), znížilo sa umiestnenie motora a podlahy (v závislosti od motora medzi – 40 mm až – 50 mm; – 20 mm na podlahe) a zväčšil sa rozchod (+ 82 mm vpredu; + 31 mm vzadu).
Celé poňatie a atmosféra interiéru novej C4 Picasso sa nesie v modernom duchu loftu. Tento pocit posilňuje **sériovo montované panoramatické čelné sklo** a veľká presklená strecha, ktorá púšťa do interiéru nového C4 Picasso množstvo prirodzeného svetla. Rovnako ako v prípade predchádzajúcej generácie patrí **presklenie s plochou 5,30 m2** na špičku segmentu.
Nové C4 PICASSO prichádza s plne digitálnym, intuitívnym a esteticky príťažlivým rozhraním. Palubnej doske dominuje v strede **dvojica obrazoviek**: dotykový tablet s uhlopriečkou 7″ a 12″ panoramatická obrazovka s vysokým rozlíšením. Sériovo dodávaný **dotykový tablet s uhlopriečkou 7’’** obsahuje 7 dotykových tlačidiel, ktorými sa ovláda viacero celkov vozidla: dvojzónová klimatizácia, navigácia, audio, telefón, či asistenčné systémy. Jedinečná **12’’ širokouhlá HD obrazovka** zobrazuje informácie spojené s jazdou a vodič si ju kedykoľvek môže upraviť podľa svojich potrieb. Podľa momentálneho záujmu mu môžu zobrazovať informácie z navigácie alebo z jazdných asistenčných systémov. Vodič si navyše môže prostredníctvom USB kľúča zmeniť pozadie obrazovky na vlastné.
**Sedadlo predného spolujazdca sa dá sklopiť do roviny** a vytvorí tak priestor na prepravu predmetov s dĺžkou až do 2,5 metra, prípadne umožní cestujúcim v druhom rade jedinečný výhľad smerom dopredu. V druhom rade sa nachádza trojica samostatných rovnako širokých sedadiel s možnosťou sklápania do roviny, nastavovania sklonu operadla a pozdĺžneho posúvania na vytvorenie potrebného vnútorného priestoru.
Oproti svojmu predchodcovi je nový CITROËN C4 PICASSO **ľahší o 140 kg.** Zníženie hmotnosti sa spája aj s vylepšenou aerodynamikou (SCx 0,71) a paletou optimalizovaných motorov, ktorých pokrok sa prejavil na podstatnom znížení emisií a spotreby: v priemere ide oproti predchádzajúcej generácii o úsporu 30 gramov a **viac ako 1 litra paliva na 100 km**. Všetky naftové motory sú vybavené **technológiou Stop & Start** (okrem HDi 90 BVM).
Okrem bežne využívaných funkcií ako **bezkľúčový prístup a štartovanie**, **elektricky ovládané záclonky** či **parkovacia kamera**, sa môže nový CITROËN C4 Picasso pochváliť aj ďalšími systémami na uľahčenie jazdy, napríklad automatické parkovanie, systém štyroch kamier, vytvárajúci **pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy**, aktívny tempomat, alebo sledovanie mŕtveho uhla.
Okrem komfortu, ktorým sa model C4 Picasso preslávil už dávno, pridáva nová generácia aj prednosti v oblasti obratnosti, ovládateľnosti a ľahkosti, čo zaručuje ešte **pokojnejšiu a istejšiu jazdu**. K tomu sa pridáva aj zníženie hmotnosti a ťažiska, čo prispieva k ešte lepšiemu nastaveniu vyváženia medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami, pokojnejšími prejavmi vozidla a vyššou bezpečnosťou.