Renault Clio v praktickej, športovej a ostrej verzii

Renault dnes na slovenskom trhu uvádza do predaja nové verzie svojho modelu Clio.
Vydané  Text: 
Pre rodiny je horúcou novinkou Clio Grandtour s karosériou kombi, športovejšie založení môžu siahnuť po športovejšom modeli GT 120 EDC. Fanúšikov ostrej jazdy poteší hot hatch Clio R.S. 200. Nové **Clio Grandtour**, zamerané hlavne na prakticky zmýšľajúcich jedincov, kombinuje štýl a funkcionalitu. Malé kombi s dĺžkou 4 267 mm je štýlové a priestranné zároveň. Rázvor je spoločný s hatchbackom, ale zadný previs s veľkosťou 825 mm je o 204 mm väčší. Priestranný **443-litrový batožinový priestor** môže byť zväčšený až na plných 1 380 dm3. Maximálna dĺžka nákladu 2,48 m stanovuje nový rekord v segmente, vďaka sedadlu spolujazdca, ktoré je možné dopredu sklopiť do plošiny. Dokonca aj zadní pasažieri majú viac priestoru, konkrétne +15 mm nad hlavami v porovnaní s hatchbackom. Nakladací otvor je taktiež väčší než v prípade hatchbacku. **Vyberateľné dvojité dno** poskytuje batožinovému priestoru rovnú podlahu, ktorá je zarovno s nakladacou hranou. Zdvihnuté poskytuje pohodlný prístup k predmetom schovaným pod ním. Ak je vybraté, pridáva 85 dm3 objemu batožinového priestoru. Pre väčšie pohodlie sú všetky verzie vybavené bezkľúčovou elektronickou kartou, výškovo aj hĺbkovo nastaviteľným volantom, elektrickými spätnými zrkadielkami a oknami, a jednodotykovými smerovkami. **Všetky rádiosystémy obsahujú funkciu Bluetooth** pre umožnenie hands-free telefonovania a počúvania hudby uloženej na prenosných zariadeniach v režime audio streaming s vysokokvalitnou reprodukciou zvuku. Všetky rádiá sú vybavené konektormi USB a jack Nové Clio Grandtour je vybavené niekoľkými motormi najnovšej generácie, vrátane trojvalcového **Energy TCe 90** a dieselového **Energy dCi 90**, ktoré spotrebujú iba 3,2 l na 100 km a v oblasti emisií CO2 sa tak vyrovnajú hybridom, keďže vypúšťajú iba 83 g/km. Takmer každý motor je teda vybavený asistentom rozjazdu do kopca. Každá verzia je vybavená tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, ESP, trakčnou kontrolou, ABS, asistentom núdzového brzdenia a posilňovačom riadenia s premenlivým účinkom. Obnovený rad motorov je skompletizovaný príchodom dvojspojkovej prevodovky EDC, ktorá bude v prvej polovici 2013 dostupná pre motor TCe 120, neskôr aj pre dCi 90. Nové **Clio GT 120 EDC** vo verziách **hatchback a kombi** predstavuje všestranné a prémiové „warm hatch” modely, ktoré nesú rozpoznateľné črty Renault Sport, či už ide o mriežku chladiča, predné a zadné nárazníky, špeciálny spojler, prahy, 17-palcové disky, denné LED svetlá, dva chrómové výfuky alebo znak „GT” vpredu a vzadu. Nový 1,2-litrový prepĺňaný benzínový motor je vybavený priamym vstrekovaním paliva a v kombinácii s hladkým radením prevodovky EDC ponúka dynamický a svižný výkon a tlmenú akustiku. Nové **Clio R.S. 200 EDC** má byť autom využiteľným na každý deň. Ak si však vodič želá, je rovnako schopné premeniť sa aj na ozajstné športové auto s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. **Kombinácia 1,6 – litrového prepĺňaného benzínového motora a šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky** dáva novému Cliu R.S. 200 EDC **147 kW (200 koní) a 240 Nm krútiaceho momentu** (dostupnému už od 1 750 ot./min**)**. Zrýchlenie auta z 0-100 km/h trvá len **6,7 s**, 1 000 metrov s pevným štartom zdolá len za 27,1 sekundy a je schopné dosiahnuť **maximálnu rýchlosť 230 km/h****.** **Elektronický diferenciál** zlepšuje akceleráciu, ako aj priľnavosť v zákrutáchaznižuje sklon auta k nedotáčavosti. Podobne ako pri predchádzajúcich modeloch Renault Sport, je nové Clio R.S. 200 EDC **dostupné s výberom dvoch nastavení podvozka**. Voliteľná verzia Cup (príplatok 1 600 €) je šitá pre ešte väčší športový výkon: má o 3 mm nižšiu svetlú výšku, o 15 % tuhšie pruženie a nastaviteľné reakcie posilňovača riadenia. Všetky tri novinky si môžete objednať u predajcov značky Renault. Praktické Clio Grandtour štartuje na cene 9 790 €, športovejšie GT dostať od 15 190 €. Clio R.S. s začína s cenovkou 22 290 €.