**BMW R 1 200 GS**
Večný boj s emisiami a hlukom sa prejavil aj na jednom z najpredávanejších motocyklov na svete. Revolučné BMW R 1 200 GS dostalo po prvý raz dvojvalcový vzduchom a vodou chladený motor boxer s výkonom zvýšeným na 92 kW (125 k) a krútiacim momentom 125 Nm. Pohotovostná hmotnosť 238 kg je na stroj s vodou chladeným motorom slušný výkon. Milovníkovi expedícií nechýba pohodlné výškovo nastaviteľné sedadlo, kompletne prepracovaný tuhší rúrkový rám a typický pohon zadného kolesa kardanovým hriadeľom. Podstatnými novinkami sú denný LED svetlomet a umiestnenie smeroviek revolučne na ľavej rukoväti. Kompletne nová je aj elektronika, hlavné črty dizajnu však ostali.
**Honda CB 500**
Honda pripravila na tento rok viacero noviniek. Okrem štýlových a imidžových aj masovku, ktorá chce prilákať či už mladých začínajúcich jazdcov, alebo ľudí, ktorí sa k motocyklom vracajú. Okolo dvojvalcového motora s objemom 500 cm3, výkonom 35 kW (48 k) a šesťrýchlostnej prevodovky vznikla hneď trojica modelov so základným označením CB 500. Športový celokapotovaný (R), cestný polonaháč (F) a s terénnym nádychom a so slušnou ochranou jazdca pred poveternostnými podmienkami (X). Všetky modely majú rovnakú techniku a brzdy so systémom ABS, líšia sa iba vonkajším dizajnom. Vzhľadom na mnoho spoločných dielcov môžeme očakávať aj priaznivé ceny.
**Suzuki Burgman 650**
Suzuki zobralo tento rok taktiež útokom (nový cruiser Intruder C1500T, divoká Hayabusa či výročný model športovca GSX-R 1000) a my sme do prehľadu vybrali to najpohodlnejšie – maxiskúter Burgman 650. Novinka je oproti predchodcovi ľahšia, štíhlejšia a tým aj úspornejšia. Dostala prehľadnejší kokpit so strážiacou kontrolkou ekologickej jazdy, ktorá aktívne prispieva k nižšej spotrebe. Milovníkov luxusu poteší bohatá verzia Z Executive s vyhrievanými rukoväťami, sedadlom a opierkou chrbta. Výkon 41 kW (56 k) z dvojvalca s objemom 638 cm3, ktorý na zadné koleso posiela variátor, pritom postačuje na pohodlné prekonávanie diaľničných limitov.
**Ducati Hypermotard**
Tri modely na jednom základe sa rozhodlo postaviť aj Ducati. Okolo úplne nového motora s objemom 821 cm3 a výkonom 81 kW (110 k) vznikol nástupca divocha Hypermotard aj s dvoma súrodencami. Samotný Hypermotard dostal jemnejšie línie, nastaviteľný podvozok, väčšiu 16-litrovú nádrž a sedadlo nastaviteľné z výšky 87 na 85 cm. Brzdám konečne nechýba ABS, plyn sa ovláda elektronicky a elektronika kontroluje aj trakciu a jazdné režimy. Odvodená verzia SP je pripravená vyraziť na okruhy. A to najmä pre ostrejší podvozok a karbónové komponenty. Na dlhé cesty sa zase teší Hyperstrada vybavená štítom, pohodlnejším sedadlom, hlavným stojanom a pohodlnejším pružením.
**Harley-Davidson Dyna Street Bob Hard Candy**
Legendárny Harley-Davidson si tento rok pripomína 110 rokov od založenia. Oslavovať bude špeciálnymi modelmi a viacerými novinkami. Medzi nimi bude aj model Dyna Street Bob s úplne novým dvojvalcovým motorom s objemom zvýšeným na 1 585 cm3 a so zvýšenými riadidlami. Výkon Američania zo zásady neuvádzajú, krútiaci moment je však slušných 124 Nm. Poznávacím znakom výročných modelov je špeciálne lakovanie Hard Candy (tvrdý cukrík), ktoré pripomína cukríky Bon Pari. Špeciálne vločky v laku vytvárajú nevšedný efekt a viacvrstvové lakovanie dodáva motorke originálny vzhľad.
**Vespa 946**
Taliansky výrobca skútrov Vespa produkuje modely, ktoré na prvý pohľad vyzerajú stále rovnako. Novinka, model 946 (odkaz na rok 1946, keď vznikol prvý skúter), však vyzerá, akoby si odskočila z budúcnosti. Spredu má klasické tvary, no svetlomet má LED techniku, konštrukcia využíva hliník a sedadlo má futuristický tvar. Pohon obstaráva štvortaktný trojventilový motor s objemom 125 cm3 a výkonom 8,5 kW (11,5 k), ktorý si pri rýchlosti 50 km/h vypýta iba 2 l/100 km. V sériovej výbave nechýbajú ani netradičné prvky ako ABS a trakčná kontrola, potrebné údaje zobrazuje LCD displej.
šeb