Dňa 19. decembra klesli teplomery v meste Dawson City na rekordne nízkych -49 ºC, čím sa toto mesto zlatokopov v kanadskom teritóriu Yukon podľa všetkého stalo najchladnejším mestom na planéte – ak by ste pri takejto teplote vyhodili do vzduchu pohár horúcej vody, zamrzla by skôr, než by stihla dopadnúť na zem. Cieľom tejto azda najveľkolepejšej automobilovej výpravy v podmienkach najtuhšej severoamerickej zimy bolo prejsť z Whitehorse, hlavného mesta teritória Yukon, (2 900 kilometrov severne od Vancouveru) na miesto večného západu slnka v týždni s najkratšími dňami v roku. Tohto impozantného dobrodružného výletu sa zúčastnila dvojica vozidiel Jaguar AWD s trojlitrovým kompresorom prepĺňaným benzínovým motorom V6 s výkonom 250 kW. Jediným špeciálnym vybavením na vozidlách boli zimné pneumatiky Pirelli. Vozidlá jazdili so štandardne používaným syntetickým olejom Castrol Edge a štandardné boli aj všetky ostatné náplne.
Adrian Hallmark, globálny riaditeľ značky Jaguar, povedal: „_Vozidlá priam excelovali v podmienkach ďaleko za predpokladanými limitmi, s ktorými sa môžu stretnúť ich majitelia, či už v Severnej Amerike alebo v studenom Rusku. Počas celej cesty sme mali bežne pod kolesami hlboký sneh, ľad, štrk a vyjazdené koľaje v zamrznutom blate. S takýmito schopnosťami budú naše sedany XF a XJ skvelé aj v podmienkach severoamerickej zimy_.“
Film dokumentuje podstatné momenty expedície za polárny kruh, ktorá sa začína vo Whitehorse, hlavnom meste teritória Yukon a dôležitom bode diaľnice Alaska Highway. Odtiaľ vozidlá zamierili na sever pozdĺž rieky Yukon až do mesta Dawson, dejiska zlatej horúčky v 90. rokoch 19. storočia. V meste Dawson sa zároveň začína diaľnica Dempster Highway, po ktorej jazdia kamióny po ľadových cestách za polárnym kruhom až do mesta Inuvik v Severozápadných teritóriách.
Jaguar kombinuje pohon všetkých kolies AWD výhradne s novým trojlitrovým kompresorom prepĺňaným benzínovým motorom V6 s výkonom 250 kW, osemstupňovou automatickou prevodovkou a technológiou Stop/Start. Inteligentný systém nepretržite sleduje priľnavosť kolies a pokyny vodiča, aby dokázal včas zareagovať a zabrániť prípadnému prešmykovaniu kolies, čím zaručuje maximálnu trakciu za každých podmienok.Vďaka preventívnemu riadeniu rozdeľovania krútiaceho momentu môže systém aktívne predvídať prešmykovanie kolies a predchádzať mu. Vodič získava väčšiu sebaistotu a vozidlo je stabilnejšie aj na šmykľavom povrchu. Krútiaci moment sa môže rozdeliť medzi predné a zadné kolesá až v pomere 50 : 50.Pri rýchlejšej jazde na normálne priľnavom povrchu systém AWD prenáša silu motora najmä na zadné kolesá, čo zaručuje maximálnu účinnosť pohonnej sústavy a dynamické jazdné vlastnosti. Sedany XF a XJ vo verzii s pohonom všetkých kolies AWD sú na Slovensku k dispozícii od januára 2013.
ts, rum