Opel má nový diesel

Obnova motorov značky Opel pokračuje novým naftovým motorom s objemom 1,6 litra. Agregát sa vyznačuje kultivovaným chodom, vysokým výkonom a krútiacim momentom a spotrebou nižšou až o 10 percent.
Vydané  Text: 
Nový agregát z radu ECOTEC v programe značky Opel nahrádza doterajšie naftové motory 1.7 CDTI aj niektoré motory 2.0 CDTI s menším výkonom. Nový motor 1.6 CDTI ECOTEC je vybavený uzavretým okruhom regulácie spaľovania zmesi a hliníkovým blokom. Je tiež prvým naftovým motorom Opel, ktorý spĺňa budúcu emisnú normu Euro 6. Bude sa vyrábať v niekoľkých výkonových modifikáciách a montovať do rozličných modelových radov značky. Hlavnými cieľmi pri vývoji nového motora bolo dosiahnuť hlučnosť, vibrácie a kultúru chodu na úrovni najlepších agregátov v objemovej triede, ako aj vysoký merný výkon a merný krútiaci moment v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva. Oproti doterajšiemu motoru 1.7 CDTI bol maximálny výkon zvýšený na 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment na 320 Nm, pričom spotreba paliva je nižšia o 10 percent oproti rovnako výkonným turbodieslom s objemom 2,0 litra. _“Komplexná obnova nášho portfólia motorov úspešne pokračuje,”_ povedal Dr. Thomas Sedran, podpredseda predstavenstva Adam Opel AG. _“Náš nový naftový motor s objemom 1,6 litra sa stane novým etalónom z hľadiska kultúry chodu, výkonu a environmentálnej kompatibility. Do konca tohto roka prinesieme tri úplne nové generácie benzínových a naftových motorov ako súčasť uvedenia 23 nových modelov a 13 nových motorov do roku 2016.”_ Nový turbodiesel s objemom 1,6 litra a jeho inovatívna elektronická riadiaca jednotka boli vyvinuté kompletne interne v rámci koncernu GM, globálnym tímom konštruktérov v Turíne, Rüsselsheime a v USA. Tento prístup umožnil komplexnú optimalizáciu systému od úplného začiatku procesu konštrukcie. Od jari tohto roka sa motor 1.6 CDTI ECOTEC bude vyrábať v rovnakom “flexibilnom závode” ako nový benzínový motor s objemom 1,6 litra v meste Szentgotthard v Maďarsku. ts