AMG so štvorkolkou VIDEO

Faceliftu triedy E neušli ani špičkové verzie s dodatkovým označením AMG. Novinkou je špičkový model S a pohon všetkých kolies.
Vydané  Text: 
Motor V8 AMG 5.5 s dvoma turbodúchadlami pre model označený S poskytuje svojimi 430 kW/585 k a 800 Nm. E 63 AMG S tak s prispením optimalizovaného pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC zrýchli z 0 na 100 km za 3,6 (kombi za 3,7) sekundy a to pri kombinovanej spotrebe 10,3 (10,5) l/100 km. Motor V8 pre ostatné dve verzie E 63 AMG (s pohonom zadných alebo všetkých kolies) má krútiaci moment 720 Nm, pričom jeho výkon narástol z 386 kW/525 k na 410 kW/557 k. Auto s pohonom zadných kolies zrýchli z 0 na 100 km za 4,2 a s pohonom 4MATIC za 3,7 s a má kombinovanú spotrebu 9,8 resp. 10,3 l/100 km. Sedemstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT ponúka jazdné programy: „C“ (riadená hospodárnosť s funkciou ECO štart-stop), „S“ (šport), „S+“ (šport plus) a „M“ (manuálny). Všetky verzie E 63 AMG majú športový podvozok AMG RIDE CONTROL s elektronicky riadeným systémom tlmenia. E 63 AMG prezentuje ako prvý nové prvky dizajnu AMG. Dominuje mu strieborná chromovaná mriežka chladiča „Twin blade“ a „A-Wing“. Nový, trojrozmerný prvok prívodu vzduchu sa rozprestiera cez celú šírku čelného spojlera, lakovaný vo farbe vozidla so striebornou chromovanou ozdobnou lištou tvorí rámec pre tri veľkoryso dimenzované otvory pre vstup chladiaceho vzduchu. V interiéri exkluzivitu zvýrazňujú špecifické analógové hodiny s dizajnom IWC medzi obomi stredovými výduchmi. Vozidlá budú na Slovensku k dispozícii od apríla resp. júna 2013. Podobné vylepšenia čakajú aj technicky príbuzný model CLS. ts, rum