„Keď dizajnéri začínali pracovať na Nissane Resonance, boli inšpirovaní najmä vedeckými pokrokmi v technológii a inovatívnymi materiálmi. Inšpirovali ich tiež ašpirácie ľudí, ktorí si užívajú tieto inovácie. Bolo to o službe takýmto ľuďom v podobe konceptu, ktorý sa pozerá dopredu a spája štýl s atletickými jazdnými vlastnosťami,“ povedal Francois Bancon, generálny manažér Nissanu pre produktovú stratégiu a plánovanie. Auto navrhli v Nissan Design America v San Diegu pod vedením Shira Nakamuru.
Dizajn má vyžarovať najmä pocit aerodynamiky, ktorá dodáva ľahkosť, no zároveň poskytuje dostatočnú ochranu. Hlavným motívom prednej časti je písmeno V, ktoré rezonuje aj v bumerangovito tvarovaných predných svetlách. Bočný profil zvýrazňujú tiahle línie, ktoré kontrastujú s ostrou zadnou časťou. Auto ako celok pôsobí pokrokovo a tiež priestranne. Nissan pre extra efekt kombinuje výrazný odtieň farby Flare Orange, tónované plastové prekrytie mriežky chladiča a 22-palcové kolesá.
Interiér je poňatý v štýle futuristickej VIP lóže s maximálnym pohodlím a dostatkom priestoru, luxusné akcenty dodáva drevo a náladové osvetlenie. Prístroje pôsobia dojmom levitácie v priestore, Nissan na displejoch používa virtuálne viacvrstvové zobrazenie, ktoré usporadúva informácie podľa dôležitosti. Pocit priestoru umocňuje presklená strecha. Resonance má pohon všetkých kolies. Spaľovací agregát s objemom 2,5 litra je skombinovaný s elektrickým pohonom (li-ion batérie) a novou generáciou prevodovky CVT.
Nissan vidí Resonance ako dizajnové cvičenie a chce ním osloviť najmä tých, ktorí ešte crossoverom celkom nepodľahli. „Resonance má byť provokatívne, energetické auto, ktoré zaujme a bude polarizovať,“ povedal Bancon. Preto sme zvedaví, ktoré prvky sa dostanú do sériovej podoby predovšetkým novej generácie modelu Qashqai. Jej odhalenie je doslova za dverami.
rum