V časopise auto motor a šport sme viackrát avizovali, že v roku 2014 by sa mal objaviť Tiguan s dlhším rázvorom a siedmimi sedadlami. Naše dohady potvrdzuje štúdia Volkswagen CrossBlue.
Keďže vozidlo sa po prvý raz predstavilo na detroitskom autosalóne a v USA platia na autá iné miery, môže sa aj napriek takmer 5-metrovej dĺžke označovať ako stredné SUV. A to aj v prípade, že oproti Tiguanu (CrossBlue stojí na platforme MQB, ktorú dostane aj druhá generácia Tiguanu) je o dobrého pol metra dlhšie a o 20 centimetrov prerastá aj dostatočne mohutné SUV Touareg. Vzhľadom na rozmery sa však ponúka dostatočný vnútorný priestor – na šesť, prípadne sedem sedadiel. Po ich sklopení sa objaví obrovský batožinový priestor s objemom 2 000 dm3 s ložnou plochou s dĺžkou 3,11 metra. Popri tom všetkom má vozidlo kombinovanú spotrebu iba 2,1 l/100 km.
Zázrak sa skrýva v pohone. Volkswagen začína nasadzovať hybridnú technológiu s dobíjateľnými batériami. V tomto prípade ide o kombináciu dvojlitrového naftového motora s výkonom 140 kW (190 k) a dvoch elektromotorov s výkonom 40 kW (54 k) vpredu a 85 kW (115 k) vzadu. Vďaka tomu je k dispozícii pohon predných, všetkých alebo zadných kolies. Ide o podobný systém ako majú Lexus RX 400h či Peugeot 3008 HYbrid4, no v tomto prípade sa môžu Li-Ion batérie s kapacitou 9,8 kWh nabíjať priamo zo siete. Celkový výkon pohonnej sústavy je 224 kW (305 k) a krútiaci moment mohutných 700 Nm. Dosť na to, aby bez väčších problémov rozbehol auto na maximálku 204 km/h.
Čiso elektricky sa vozidlo dostane na rýchlosť 120 km/h, prípadne prejde 33 km. A to sa skrýva za spotrebou 2,1 l/100 km. Tá sa totiž meria s plne nabitými batériami, pričom auto začne palivo využívať až v momente ich vybitia.
šeb