Detroit: Chevrolet Corvette

Najočakávanejšia detroitská novinka je konečne odhalená. Chevrolet predstavil siedmu generáciu Corvette s prívlastkom Stingray.
Vydané  Text: 
Siedma Corvette Stingray je doteraz najvýkonnejším štandardným modelom tohto radu s výkonom 450 koní (335 kW) a krútiacim momentom 610 Nm. Súčasne je aj doteraz najzdatnejším štandardným modelom, schopným zrýchliť z 0 na 60 míľ/h (cca 0 – 96 km/h) za menej ako 4 sekundy a dosiahnuť priečne zrýchlenie vyše 1g v zákrutách. Očakáva sa tiež, že sa bude vyznačovať aj doteraz najlepšou spotrebou spomedzi modelov Corvette, lepšou než 26 mpg (cca 9,1 l/100 km) EPA súčasného modelu. Úplne nová Corvette Stingray má s predchádzajúcou generáciou spoločné len dva dielce. Využíva celkom novú rámovú štruktúru a podvozok, nový pohon a podporné technológie ako aj kompletne nový dizajn exteriéru i interiéru. Interiér sa teraz hrdí dielcami zo skutočných uhlíkových vlákien a tiež hliníka a kože. Na výber je z dvoch nových sedadiel, obidve s ľahkými horčíkovými rámami pre vynikajúcu podporu. Palubnej doske dominuje dvojitá osempalcová obrazovka, so separátnym zobrazením informácii pre vodiča a spolujazdca. Charakter auta sa nastavuje cez päťpolohový Drive Mode Selector, ktorý ovplyvňuje 12 parametrov vozidla. Nová sedemstupňová manuálna prevodovka disponuje Active Rev Matching systémom, ktorý automaticky pri podraďovaní dávkuje medziplyn. Celkom nový motor 6.2 V8 LT1 využíva pokrokové technológie vrátane priameho vstrekovania, Active Fuel Management, kontinuálne variabilného časovania ventilov a pokrokový spaľovací systém, ktorý produkuje vyšší výkon pri nižšej spotrebe paliva. Pre úsporu paliva je pri čiastočnom zaťažení schopný vypnúť štyri valce. Corvette je opäť postavená z ľahkých materiálov, kapota a odnímateľný strešný panel sú z uhlíkových vlákien, nárazníky sú z kompozitov, dvere a zadné panely, podvozkové panely z uhlíkových nano- kompozitov a rám je z hliníka. Rozloženie hmotnosti sa posunulo viac dozadu a teraz je pomer 50 : 50. Predné svetlá využívajú svetelné diódy a k špičke sa radí aj v pretekoch vyladená aerodynamika. Ako príplatkový prvok je k dispozícii balík Z51 Performance Package pre jazdu na okruhoch, ktorý obsahuje diferenciál so zvýšenou svornosťou, mazanie so suchým kľukovým hriadeľom, integrálne chladenie bŕzd, diferenciálu a prevodovky a tiež jedinečnú aerodynamickú výbavu, ktorá ešte viac zlepšuje stabilitu vo vysokých rýchlostiach. „Stingray je jedným z posvätných mien automobilovej histórie“ hovorí Ed Welburn, viceprezident GM pre globálny dizajn. „Vedeli sme, že toto meno nesmieme požiť, keby auto nebolo skutočným nositeľom tohto odkazu. Výsledkom je nová Corvette Stingray, ktorá sa odpútava od tradície, no stále zostáva všade na svete rozoznateľná ako Corvette.“ „Veríme, že Corvette reprezentuje budúcnosť moderných výkonných automobilov, pretože prináša viac výkonu, viac vzrušenia z jazdy a nižšiu spotrebu paliva,“ povedal Tadge Juechter, hlavný konštruktér Corvette. „Výsledkom sú vyššie výkony v každom smere. 2014 Corvette prináša najlepšie zrýchlenie, najlepšiu stabilitu v zákrutách, najlepšie schopnosti na trati, najlepšie brzdné výkony a očakávame aj najnižšiu spotrebu spomedzi všetkých doterajších štandardných modelov Corvette.“ Nová Corvette Stingray sa bude vyrábať v závode GM Bowling Green v Kentucky, ktorý prešiel rekonštrukciou za 131 miliónov USD, vrátane 52 miliónov USD nákladov na novú karosáreň, ktorá po prvý krát bude vyrábať v rámci koncernu hliníkový rám. Corvette Stingray sa začne predávať počas tretieho štvrťroka 2013.