Zdá sa, že už nestačí postaviť iba dobré SUV. Konkurencia je široká, treba sa vedieť presadiť. Napríklad tým, že auto bude mať vysoký výkon a potenciál nikdy neopustiť cesty.
Jedným dychom však dodávame, že vozidlo s kompresorom prepĺňaným benzínovým šesťvalcom 3.0 TFSI sa v Európe predávať nebude. Zameria sa skôr na krajiny, v ktorých autám nafta nevonia. A tých je stále dosť. Za všetky spomenieme USA, Činu a Kanadu. Z pohľadu predajného potenciálu ide o úplne postačujúce trhy.
Audi SQ5 chce osloviť výkonom 260 kW (354 k), krútiacim momentom 470 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Za svoje služby si vraj na pumpe vypýta 8,5 l/100 km, čo však považujeme za veľmi optimistickú hodnotu. Navyše zvonka sa od bežného modelu nemá nijako zvlášť odlišovať. Teda, až na nevyhnutné znaky ako chrómovaná mriežka chladiča či výsostný znak v podobe červeného S.
Európanom, zaťaženým na naftové motory, tak zostane SQ5 s trojlitrovým TDI s dvoma turbami a výkonom 230 kW (313). K tomu však treba prirátať mohutných 650 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa stará o zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy. Optimistická kombinovaná spotreba tvrdí údaj 7,2 l/100 km. Kto by sa k nej však s dynamitom pod plynovým pedálom priblížil? Môžete skúsiť, auto bude na jar na našom trhu.
Jedno však majú obe autá spoločné. Ich maximálna rýchlosť je 250 km/h.
šeb