Detroit: Mercedes E rozširuje rodinu

Okrem sedanu a kombi, ktoré sme vám už predstavili, sa môžu návštevníci detroitského autosalónu tešiť aj na zvyšných členov rodinu Mercedesu triedy E v podobe kupé a kabrioletu.
Vydané  Text: 
Dizajn v exteriéri aj interiéri oboch noviniek je čerstvý a vybrúsený, čím odráža množstvo technických inovácií, ktoré obsahujú. Pri kupé a kabriolete triedy E zaujmú najmä nanovo vytvarovaná predná časť so športovým chladičom a svetlometmi (majú aj stretávacie LED svetlá), ktoré sú prekryté jediným sklom, ďalej neprerušované bočné okná (bez druhého stĺpika), ktoré sa úplne zatiahnu, či v zadnej časti zvýraznené blatníky i nové svetlá a do šírky vytiahnutý nárazník s krídlovým dizajnom. Kupé odlišujú proporcie s dlhou kapotou motora, natiahnutá bočná línia, plochá čiara strechy a výkonným dojmom pôsobiaca zadná časť. Pri kabriolete tiež vynikajú čisté proporcie s líniou ramien mierne stúpajúcou od prednej kapoty až po dvere batožinového priestoru. Vnútornému priestoru kupé a kabrioletu triedy E dominujú ušľachtilé materiály a jasné plochy. Dvojdielny dekoračný prvok (drevo alebo hliník) sa vinie po prístrojovej doske. Novo usporiadaná stredová konzola je bez radiacej páky, pričom radenie je pri trojramennom multifunkčnom volante. Obe novinky dostali celkovo šesť zážihových (135 kW/184 k až 300 kW/408 k) a tri dieselové motory (125 kW/170 k až 195 kW/265 k). Všetkých deväť agregátov je so systémom ECO štart – stop. Nechýbajú medzi nimi ani výkonné a účinné motory BlueDIRECT s priekopníckou technológiou vstrekovania. Tak, ako sedan a kombi, aj kupé a kabriolet triedy E ponúkajú dve prevodovky: 6-stupňovú manuálnu s krátkymi dráhami páky a automatickú 7G-TRONIC PLUS s radiacou pákou DIRECT SELECT. Sériový podvozok AGILITY CONTROL pre obe dvojdverové vozidlá má selektívny tlmiaci systém. Športový podvozok má alternatívne selektívny tlmiaci systém a tuho nastavené tlmiče ako aj balík jazdnej dynamiky. Okrem voliteľného športového programu ponúka aj elektronické riadenie tlmenia. Početné asistenčné systémy budúcnosti (Intelligent Drive) v kupé a kabriolete triedy E (rovnako ako v novom sedane a kombi) už napríklad dokážu predísť aj nehodám s križujúcimi vozidlami alebo s chodcami, zahrnujú tiež aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu alebo neoslepujúce trvalé diaľkové svetlo. Nový kabriolet triedy E má vďaka akustickej skladacej streche s mimoriadne kvalitným tlmením zvukov najnižšiu hladinu hluku vo svojej triede. Systém AIRCAP pre redukciu vírenia vzduchu za jazdy s otvorenou strechou prvý raz v tomto kabriolete svoje prvky v závislosti od rýchlosti (i obsadenia sedadiel) aj automaticky vysúva (respektíve opäť zasúva). Jazdu s odkrytou strechou i pri chladnejšom počasí zasa umožňuje doplnkové vyhrievanie okolia hlavy AIRSCARF. Nové kupé i kabriolet triedy E zároveň umožňujú takmer bezhraničné individualizácie vyhotovenia (vrátane nových farieb a farebných kombinácií interiéru). Patrí k nim tiež vyspelý informačný a zábavný systém s možnosťou pripojenia do internetu. red, šeb