Peugeot 301 osloví predovšetkým veľkým vnútorným priestorom. Platí to o predných aj zadných sedadlách, pričom vďaka rázvoru 2 652 mm nájdete vzadu priestoru na nohy na rozdávanie. Horšie je to s hlavou, vysokým bude prekážať klesajúca línia strechy aj pevne integrované opierky hlavy.
Orientáciu na cenu dosvedčia aj tvrdé čierne plasty interiéru, ovládanie sťahovania okien na stredovej konzole, minimum odkladacích priestorov či držiaky veka batožinového priestoru, ktoré zasahujú do priestoru a znižujú využiteľnosť jeho objemu 506 dm3. Kufor otvoríte iba tiahlom z miesta vodiča alebo diaľkovým ovládaním na kľúči. Tlačidlo na veku nehľadajte.
Nastavenie pruženia zodpovedá potrebám krajín s horšou cestnou sieťou. Dobre filtruje nerovnosti, nerobí mu problém jazda po nespevnených cestách a na takéto používanie je vybavené aj svetlou výškou 142 mm. Jazda je komfortná, no počuť hluk od kolies, čo pripisujeme horšiemu odhlučneniu.
Počiatočná trojica motorov obsahuje trojvalec 1.2 s výkonom 53 kW (72 k) a krútiacim momentom 110 Nm a dva štvorvalce s objemom 1,6 litra – benzínový s výkonom 85 kW (115 k) a naftový, ktorý vstupuje do hry so 68 kW (92 k). Ich krútiace momenty dosahujú 150 a 230 Nm.
Po vyskúšaní všetkých dostupných kombinácií by sme odporúčali benzínový trojvalec pre jeho živosť a ochotu ísť do otáčok, musíte si však zvyknúť na jeho originálny zvukový prejav. Druhou alternatívou je potom úsporný a kultivovaný naftový motor, ktorý ťahá už od nízkych otáčok.
Peugeot 301 sa u nás už predáva aj s identickým dvojčaťom Citroën C-Elyssé od 8 490 € so štyrmi airbagmi a ESP, ich hlavným konkurentom bude Škoda Rapid s cenou od 11 111 €, má však šesť airbagov a do konca roka aj klimatizáciu v cene.
Text: Martin Šebesta