Opel Ampera vedie rebríček predaja elektromobilov v Európe (obdobie január – október 2012). Túto pozíciu dosiahol napriek veľmi zložitým podmienkam na trhu elektromobilov, na ktorom všetci výrobcovia zaznamenali nižšie predajné výsledky ako predpokladali začiatkom roka.
OpelAmpera („Automobil roka 2012“) dosiahol podiel vyše 21 percent na trhu elektromobilov v Európe. Je už takmer isté, že bude celkovým lídrom vo svojom segmente za celý rok 2012.
_„Amperaje stále kráľom na európskom trhu elektromobilov,“_povedalAlfred E. Rieck, viceprezidentOpelpre predaj, marketing a popredajné služby. _„Pri zohľadnení skutočnosti, že dopyt po elektromobiloch je menší ako pôvodne predpokladali analytici a automobiloví výrobcovia, sme veľmi radi, že sme konsolidovali svoju pozíciu lídra na trhu.“_
Napríklad v Holandsku sa trhový podiel modelu Ampera zvýšil na 66%. V Nemecku zostáva Ampera lídrom v segmente s významným podielom (28%) a to isté platí aj pre Belgicko (22%) a Švajčiarsko (31%).
Hoci celkový predaj elektromobilov v Európe medziročne vzrástol o približne 130 percent (v období január – október 2012 oproti obdobiu január – október 2011), je nižší ako predpokladali experti z automobilového priemyslu. Predaj elektromobilov je na jednotlivých trhochveľmi rozdielny. Kým v Nemecku pripadá iba 1 elektromobil na 1000 nových predaných automobilov, v susednom Rakúsku sú to 3 kusy, vo Francúzsku 5 kusov a v Holandsku 8 kusov na 1000 automobilov. Špičkovú pozíciu v Európe zaujíma Nórsko, kde pripadá na 1000 nových registrovaných automobilov až 30 elektromobilov. Napriek týmto výrazne heterogénnym podmienkam sa podarilo značke Opel zvýšiť predaj modelu Ampera dvojnásobne oproti celkovému rastu európskeho trhu elektromobilov.
V novembri Opel oznámil, že sa mu podarilo za šesť mesiacov výrazne zvýšiť podiel flotilových zákazníkov modelu Amperav Európe z približne 700 v marci na takmer 2000 v októbri. Predstavuje to zvýšenie o vyše 180 percent.
Elektromotor modelu Ampera s výkonom 111kW (150 k)napája lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 16 kWh. Podľa spôsobu jazdy a cestných podmienok môže vozidlo s rýdzo elektrickým pohonom ba batériu úplne bez emisií prejsť vzdialenosť 40 až 80 kilometrov. V režime predĺženého dojazdu, ktorý sa aktivuje automaticky po vyčerpaní batérie na minimálnu hodnotu, sa naštartuje spaľovací motor 1,4 litra s výkonom 63 kW (85 k). Spaľovací motor poháňa generátor dodávajúci elektrickú energiu trakčnému elektromotoru a dobíjajúci batériu. Režim predĺženého dojazdu umožňuje absolvovaťcelkovo vyše 500 kilometrov bez dobíjania batérie z vonkajšieho zdroja a dopĺňania paliva.