Dosiaľ sme ako základné motory v Camare, Mustangu či Challengeri akceptovali atmosférické šesťvalce. Časy sa však menia a vlna zeleného myslenia dolieha aj na tento tradičný segment palivožrútov. Ford už naznačil, že nasledujúca generácia Mustangu, ktorá sa bude oficiálne predávať aj v Európe, bude mať ako základný motor dvojlitrové turbo z radu EcoBoost. Vo Focuse ST dosahuje výkon 250 koní a aktuálny špičkový potenciál tejto objemovej kategórie u konkunrecie sa pohybuje okolo 280 koní. To sú však motory pre hot-hatche, ktoré sú oproti prerasteným kupé o dobrých 500 kilogramov ľahšie. Podľa serveru autoevolution čaká podobný scenár ako Mustang aj nasledujúcu generáciu Camara. Motor bude zrejme pochádzať z Opla Astra OPC. V ponuke by však aspoň zo začiatku mal byť aj šesťvalec, osemvalec je hádam samozrejmosťou. Viac sa dozvieme v roku 2014, kedy by sa malo nové Camaro predstaviť. Veríme, že konštruktéri motoru uľahčia život a skrešú pohotovostnú hmotnosť z 1,8 tony na primeranejšie čísla.
rum