Špeciál Praga s motorom Renault

Zo Slovenska prichádza na okruhy plne funkčný špeciál, na želanie pripravený aj na jazdu na bežných komunikáciách.
Vydané  Text: 
Dvojmiestna Praga R1 má pri 4170 mm dĺžky, 1800 mm šírky a výške 995 mm má bez náplní 590 kg. Monokok z uhlíkových vlákien zosilnený vnútorným rebrovaním, deformačné zóny pre pohlcovanie kinetickej energie pri nárazoch spredu alebo zo strán, 6-bodové bezpečnostné pásy, vstavaný hasiaci systém, polykarbonátové okná a bezpečnostná palivová nádrž robia z R1 unikátny špeciál. Základný model má dvojlitrový atmosférický 4-valcový motor F4R 8332 od Renault Sport Technologies s maximálnym výkonom 155 kW (210 k) pri 7 500 ot./min.. To dáva ľahkému autu sľubnú výkonovú hmotnosť 3,8 kg/kW. Motor umiestnený pozdĺžne, takmer presne uprostred auta, spolu so špeciálne pripravenou 6-stupňovou prevodovkou Hewland JFR upravenou na pneumatické radenie KMP dáva autu nízke ťažisko. Prvý prototyp podstúpil počas októbra 2012 tvrdé testovanie na SlovakiaRingu. Tieto testy ukázali, že Praga R1 má porovnateľné jazdné výkony ako autá kategórie GT3. Praga Cars použila v R1 komponenty od renomovaných výrobcov: brzdy AP racing, prevodovka Hewland, spojka Sachs racing, pneumatické radenie KMP, motor Renault Sport, manažment motora Cosworth, bezpečnostná palivová nádrž ATL, tlmiče Koni, hasiaci systém OMP a mnohé ďalšie… Úlohou Pragy R1 je otvoriť dvere do profesionálneho okruhového motoršportu. Základná cena Pragy R1 je 98 000 €. Na sezónu 2013 v Praga Cars pripravujú prvé autá pre vlastný Praga Cup, ktorý sa bude jazdiť na viacerých profesionálnych okruhoch v Európe. Pozrite si video s testovania na Slovakia Ringu