Najvýraznejším znakom nového Mercedesu triedy E sú jeho svetlá. Už nie sú oválne ani obdĺžnikové a už vôbec nie sú dvojdielne. Novinka dostala jednodielnu optiku, ktorá mierne evokuje najmenšiu triedu A, rovnako ako aj výrazná maska chladiča. Navyše aj hviezda má dve umiestnenia. Vo verzii Elegance je klasicky na kapote, vo verzii Avantgarde sa presúva doprostred mriežky chladiča. Okrem optiky svetiel sa zmenila aj ich technika. LED nebudú slúžiť už iba ako denné svetlá, no za príplatok ich môžete využívať na kompletné osvetlenie priestoru okolo vozidla.
Interiérové zmeny sú o niečo decentnejšie, zaujme najmä veľký displej v strede palubnej dosky s chrómovanou obrubou, veľmi podobný tomu, ktorý používa BMW či možnosť dvoch samostatných sedadiel v zadnom rade. Technicky a technologicky je nový Mercedes-Benz triedy E na špičke. V ponuke sú prvky ako priečne aj pozdĺžne automatické parkovanie, automatické udržiavanie jazdného pruhu, panoramatický pohľad na okolie počas parkovania, automatické brzdenie pred prekážkou či chodcom ale aj snímač únavy vodiča.
Základným motorom je prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.8 s označením E 200, výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý v kombinovanej prevádzke skonzumuje iba 5,8 l benzínu na 100 km. Ďalšími vynovenými motormi sú E 300 so 185 kW (252 k) s atmosférickým šesťvalcom, novinkou je E 400 s motorom 3.0 V6 Biturbo s výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 480 Nm. Bez zmeny ostáva veľká benzínová V8 a ponuka naftových motorov. Zmenou je iba zníženie výkonu azda najpopulárnejšieho motora 350 CDI, ktorý po zaradení filtra oxidov dusíka klesol na 185 kW (252 k). Jeho obrovský krútiaci moment 620 Nm je však nezmenený.
Na Slovensku sa vynovený Mercedes-Benz triedy E objaví vo verzii sedan a kombi v apríli, v júni budú nasledovať verzie kupé a kabrio.
šeb