Testy sa tentokrát zamerali na veľké vozidlá, ktoré vychádzajú z dodávok, no vo verziách s ôsmimi či deviatimi sedadlami sa používajú aj na prevoz ľudí. Často ich využívajú firmy, hotely, ale aj rodiny s väčším počtom detí. Medzi testovanými vozidlami boli modely Ford Transit Custom, Hyundai H1, Renault Trafic (známy aj ako Opel Vivaro) a Fiat Scudo, ktorý sa predáva aj ako Peugeot Partner a Citroën Jumpy.
Výsledky neboli vôbec oslnivé. Skôr by sa dalo povedať, že boli hrozivé. Renault Trafic získal veľmi zriedka vídané iba dve hviezdičky (Renault je pritom dlhodobým lídrom bezpečnosti), Fiat Scudo a Hyundai H1 po tri a jediný Ford Transit Custom obstál na plný počet piatich hviezdičiek.
Renault Trafic mal problém predovšetkým s tým, že nemal airbag spolujazdca a chýbal mu pripomienkovač nezapnutého bezpečnostného pásu spolujazdca. Keďže nemá vo výbave hlavový airbag, nemohol absolvovať nárazový test do stĺpa. Navyše palubná doska mohla spôsobiť zranenia. Agentúra zaznamenala aj nedostatky v bezpečnostnej výbave a v ponuke asistenčných prvkov.
Fiat Scudo, rovnako ako jeho deriváty, dostali pochvalu za dobrú ochranu vodiča a spolujazdca. Napriek tomu, že vozidlo malo vpredu iba dve sedadlá, airbag spolujazdca bol dostatočne veľký na to, aby ochránil aj prípadného cestujúceho na strednom sedadle. Vozidoo však poskytuje slabú ochranu pri náraze zozadu. Chodci majú pri zrážke smolu, lepšie výsledky sa nedostavili ani vzhľadom na slabú výbavu elektronických pomocníkov.
Hyundai H1 ohrozoval vodiča aj spolujazdca palubnou doskou. Keďže nemá vo výbave hlavový airbag, nemohol absolvovať nárazový test do stĺpa a posádka mohla utrpieť vážne zranenia aj pri náraze zozadu. Vozidlo vedelo veľmi dobre ochrániť aj deti, pre chodcov však bolo veľmi nebezpečné. Potrebné body nazbieralo aj za štandardne dodávané ESP.
Ford Transit Custom je jediným päťhviezdičkovým vozidlom v teste. Vedel dostatočne ochrániť vodiča aj spolujazdca, aj keď palubná doska mohla spôsobiť poranenia. Problematickým momentom ostáva náraz zozadu a slabšia ochrana chrbtice. Ford myslel aj na deti a vedel ich veľmi dobre ochrániť, relatívne dobre je na tom aj s ochranou chodcov. Body získal aj za štandardné ESP a bezpečnostnú výbavu.
Testy preukázali, že tieto veľké dodávky prerobené na osobné autá majú svoje jasne muchy, často spôsobené nižšou cenou a tým, že ich vývoj majú na starosti najmä oddelenia zamerané na vývoj úžitkových vozidiel.
Hodnotenie Vozidlo celkové dospelí deti chodci výbava Renault Trafic 2\* 58% 79% 28% 14% Fiat Scudo 3\* 59% 86% 26% 26% Hyundai H1 3\* 55% 75% 34% 43% Ford Transit Custom 5\* 84% 90% 48% 71% šeb