Nová Škoda Octavia opäť prekračuje hranice segmentov a stáva sa z nej vozidlo s pridanou hodnotou vnútorného priestoru. Potvrdzujú to najmä vonkajšie rozmery s dĺžkou 4 659 mm a šírkou 1 814 mm podporené rázvorom 2 686 mm, ktorý vytvorí vzadu na svoju triedu kráľovský priestor. Doterajšiu dominanciu batožinového priestoru potiahne nová generácia hotovou jaskyňou. V základnom usporiadaní je k dispozícii 590 dm3 batožinového priestoru. Nezaostával ani dizajn a auto teraz pôsobí nadčasovo, elegantne a dostatočne dynamicky.
Bohatú bezpečnostnú výbavu predstavujú prvky ako 9 airbagov, pričom po prvý raz sa v Octavii objavuje aj kolenný airbag vodiča, Front assist s funkciou núdzového brzdenia, automatické udržiavanie v jazdnom pruhu, automatická brzda v prípade nehody, snímač únavy, systém, ktorý v prípade hroziacej nehody pripraví posádku na náraz či aktívna kapota pre maximálnu ochranu chodcov v prípade zrážky. Pod aktívnu bezpečnosť sa podpisuje aj precízne naladený podvozok. Do výbavy sa môžu dostať aj prvky ako čítanie dopravných značiek, automatické zapínanie diaľkových svetlometov, adaptívny tempomat, automatické parkovanie či nastavovanie jazdných režimov a bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Špecialitou bude multidotykové ovládanie autorádia pomocou gest, známe z mobilných telefónov.
O pohon sa môže starať jeden zo štvorice benzínových TSI (1,2, 1,4 a 1,8 l) alebo naftových motorov TDI (1,6 a 2,0 l), časom príde aj verzia na CNG. Najslabším motorom bude 1.2 TSI s výkonom 63 kW (85 k), do príchodu verzie RS predstavuje špičku 1.8 TSI so 132 kW (180 k). Motory posielajú silu na predné alebo všetky štyri kolesá prostredníctvom manuálnych, alebo dvojspojkových prevodoviek DSG. Verzie s výkonom do 110 kW majú vzadu nápravu s torznou priečkou, nad týmto výkonom už bude vzadu viacprvková náprava. Napriek nárastu rozmerov sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla o 102 kg, na čom má zásluhu najmä modulárna konštrukcia podvozkovej platformy MQB.
Škoda Octavia sa na Slovensku začne predávať od februára.