Audi RS6 Avant je jedným z najdivokejších pojmov v motoristickom svete. Potvrdzuje to aj najnovšia generácia, ktorá dosahuje maximálnu rýchlosť až 305 km/h.
Nové Audi RS 6 Avant je športový automobil na každý deň. Skratka RS vždy reprezentuje najvýkonnejšiu motorizáciu príslušného modelového radu, stály pohon všetkých kolies quattro a jazdnú dynamiku v kombinácii s nenápadným vzhľadom a neobmedzenými úžitkovými vlastnosťami. RS 6 Avant motor V8 biturbo s objemom presne 3.993 cm3 poskytuje v každej jazdnej situácii suverénny výkon. Maximálny výkon 412 kW (560 k) dosahuje v oblasti otáčok od 5 700 do 6 700 otáčok. V pásme otáčok od 1 750 do 5 500 za minútu je k dispozícii konštantný maximálny krútiaci moment 700 Nm. Na priaznivom priebehu krútiaceho momentu s maximom pri nízkych otáčkach majú veľký podiel dva veľké dvojzonové (twinscroll) turbokompresory. Spolu s chladičom stlačeného vzduchu sú umiestnené vnútri medzi radmi valcov vidlicového motora. Výfukové strany hláv valcov sú tiež vnútri, nasávacie strany vonku – táto koncepcia zaručuje kompaktné rozmery motora a krátke dráhy plynov s minimálnymi stratami prúdenia.
Audi RS 6 Avant akceleruje z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je štandardne elektronicky limitovaná na 250 km/h. Pri príplatkovom komplete vybavenia Dynamikpaket je obmedzovač nastavený na hodnotu 280 km/h. Pri komplete Dynamikpaket plus Audi uvoľňuje maximálnu rýchlosť na 305 km/h. Napriek tomu sa auto uspokojí v priemere s 9,8 litra benzínu na 100 km. Prispieva k tomu aj sériový systém Štart-Stop a inovatívny systém tepelného manažmentu motora. Oproti Audi A6 Avant predchádzajúcej generácie sa spotreba paliva znížila približne o 40 percent. Revolučnou technológiou zvyšujúcou účinnosť v novom Audi RS 6 Avant je systém cylinder on demand (COD). Tento systém pri malom až strednom zaťažení motora zatvára nasávacie a výfukové ventily valcov číslo 2, 3, 5 a 8. Motor 4.0 TFSI potom pracuje ako štvorvalec kým vodič opäť energicky nestlačí pedál akcelerátora. V aktívnych valcoch sa zvyšuje účinnosť pretože sa prevádzkové body posunú smerom k vyššiemu zaťaženiu.
Krútiaci moment motora prenáša 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic so skrátenými časmi radenia. Automatická prevodovka umožňuje jazdu v normálnom režime D a v športovom automatickom režime S, vodič môže zasiahnuť do radenia ovládačmi na volante, ktoré majú špecifický dizajn RS. Srdcom permanentného pohonu všetkých kolies quattro so selektívnou reguláciou krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách je samosvorný medzinápravový diferenciál so zvýšenou účinnosťou. Osobitný chladič oleja zabezpečuje optimálnu prevádzkovú teplotu prevodového oleja v diferenciáli. Na želanie môže byť systém pohonu všetkých kolies quattro doplnený športovým diferenciálom zadnej nápravy, ktorý aktívne prerozdeľuje krútiaci moment medzi zadnými kolesami, čím zvyšuje agilitu a zlepšuje dynamickú stabilitu vozidla.
Športovo-elegantný kokpit nového Audi RS 6 Avant je úplne orientovaný na vodiča. Kruhové prístroje majú čierne ciferníky, biele stupnice a červené ručičky. Na kľúči vozidla, trojramennom multifunkčnom športovom volante so splošteným vencom v spodnej časti, osvetlených dekoračných lištách na prahoch dverí, v otáčkomere, na displeji informačného systému vodiča FIS v združenom prístroji a na monitore MMI sú logá RS.
Novinkou v menu informačného systému vodiča FIS je tzv. blesk radenia: so zvyšujúcimi sa otáčkami pribúdajú na indikátore zelené segmenty; pri otáčkach blížiacich sa k maximu sa stĺpec sfarbí na červeno a zabliká. Špecifický informačný systém Audi RS 6 Avant dopĺňa indikácia zaradeného prevodového stupňa, prepĺňacieho tlaku, teploty oleja a digitálne zobrazenie rýchlosti.
Len dodávame, že batožinový priestor má maximálny objem veľmi dobre využiteľných 1 680 litrov.
red, šeb