Sezóna Autoslalomu sa skončila

Pretekmi v Trebaticiach skončila 6. sezóna AutoSlalomu. Aká bola?
Vydané Text: 
Seriál pretekov verejnosti v automobilovom slalome pretekmi uprostred novembra dokončil 6. sezónu. Tá mala, rovnako ako predošlé, 10 pretekov v mesiacoch február až november. Je vhodný čas pozrieť sa trošku na štatistiky. Budú zaujímavé, až zábavné. Čísla, ktoré AutoSlalom definujú mnohých možno prekvapia, iných minimálne zaujmú. **Trebatice zvykli otvárať a zatvárať sezónu** Preteky na motokárovej dráhe pri Piešťanoch otvárajú a zatvárajú seriál AutoSlalom už niekoľko sezón. Táto nebola výnimkou. Má to niekoľko dôvodov. Pomotaná trať je vhodným vstupom do sveta jazdy medzi kužeľmi, na trati ich je minimum. Tak sa noví slalomári majú možnosť postupnejšie zoznámiť so systémom jazdy na čas a presnosť zároveň a tí tradiční majú priestor postupne sa po dlhej zimnej pauze (3 mesiace) prebrať a dobre si zatrénovať. Druhým dôvodom je zázemie, ktoré v chladných mesiacoch februára a novembra ponúkne teplý bufet a murované WC. Trať vo svojej predĺženej verzii ponúka na 1100 m len 31 bránok. Drvivá väčšina z nich je v ideálnej stope trate, takže úspech tu môže zaznamenať každý, kto udrží auto na trati. Výsledky novembrových pretekov definitívne spečatili výsledné poradie jazdcov v hodnotení AS majstráku. V tomto dokumente sa už nebudeme podrobnejšie zaoberať poslednými pretekmi, ale práve zhodnotením celej sezóny 2012. **Ohliadnutie za sezónou 2012 cez čísla** Šiesta sezóna v poradí mala svoje vrcholy aj pády. Do kalendára pribudli dve doposiaľ najkrajšie miesta pre tento druh motoršportu, no zároveň z neho na dobro dve skvelé miesta museli vypadnúť. AutoSlalom v dohľadnej dobe totiž pre zmenu podmienok zo strany prenajímateľov nebude možné poriadať na trati v Púchove ani na letisku v Piešťanoch. Obe tieto trate patrili medzi veľmi obľúbené. Najvyšší počet štartujúcich na pretekoch bol tento rok na letisku v Piešťanoch na Veľkonočný pondelok. Pred klasickými povinnosťami šibačov a olievačov sa tu prišlo skryť až 120 pretekárov. Priemerný počet jazdcov na každých pretekoch tento rok presiahol 88. Veľmi slušné číslo, ak uvážime dobu v ktorej sa nachádzame. Rekord v počte štartujúcich (128) z roku 2010 a 2011 nepadol, ale každé preteky s účasťou nad sto jazdcov sú naozaj veľké. Tento rok takých tiež bolo niekoľko. Pri priemernom počte 4 jázd na každých pretekoch sa na AutoSlalome štartuje 352 krát za deň! Za rok je to 10x viac, teda zhruba až 3520-štartov. Na štyroch podujatiach sa podarilo organizátorom ponúknuť bonusovú piatu jazdu. To znamená, že celkový počet štartov v sezóne 2012 bol vyše 3850! Je preto až úžasné, že pri tak vysokom čísle došlo len k trom vážnejším nehodám a už šiesty rok k žiadnemu priamemu zraneniu. Naďalej platí že AutoSlalom je cenovo najdostupnejšia a najbezpečnejšia motoršportová disciplína. **Sezóna 2012 mala najlepšie trate** Pred pár rokmi by si asi nik nedokázal predstaviť, že AutoSlalom by sa mohol konať na dospelom pretekárskom okruhu, alebo v profesionálnom výcvikovom stredisku pre vodičov. Aj preto, lebo také areály Slovensko nemalo. Ak sa v súvislosti so slalomom pred rokmi spomínali letiská, neboli to miesta ako Piešťany, alebo Trenčín. Skôr malé pristávacie plochy určené pre poľnohospodárov. V sezóne 2012 sa AutoSlalom 2x konal priamo na okruhu SlovakiaRing, 2x v areáli DrivingAcademy a 2x na letisku v Piešťanoch. Tieto tri trate boli jazdcami vyhodnotené ako najlepšie a najobľúbenejšie. Dnes sú to najlepšie a najvhodnejšie motoristické arény na Slovensku nie len so skvelými možnosťami jazdiť, ale aj s výborným zázemím. Na týchto slalomársky super rýchlych tratiach dostali jazdci a ich technika počas roka opakovane možnosť dokázať, že to s volantom naozaj vedia. Vyhrať ktorékoľvek preteky už vyžaduje naozaj kvalitnú techniku a kvalitného jazdca. V každej triede totiž medzi sebou v priemere bojuje 15 súperov. **Najlepší jazdci sezóny 2012 sú…** AutoSlalom sa vďaka veľkému záujmu jazdcov a pestrej palete áut už tri sezóny vyhodnocuje až v 8. kategóriách. Okrem klasických objemových S1 do 1400 ccm, S2 do 1600 ccm, S3 do 2000 ccm a S4 nad 2000 ccm má dve kategórie pre špeciálne upravené autá SS2 do 1600 ccm a SS3 nad 1600 ccm. K tomu organizátori pre motiváciu mladých a dievčat v motoršporte pridali aj kategórie Junior do 21 rokov a Dámy. Z celkového množstva jazdcov v sezóne dokázalo na desiatich pretekoch bodovať dovedna až 85. Traja z nich získali svorne po 2 body. Je prekvapivé, že žiaden nezískal jeden bod, aj keď možné to je. **S1 do 1400 ccm** V najmenšej kategórii celkové víťazstvo v triede už po 7. pretekoch potvrdil Zoltán Lovász z Nových Zámkov na Peugeote 106 rallye so 155 bodmi. Zoltán dokázal vyhrať 6 z nich, čím celkom neohrozene triede kraľoval a dokazoval, že má nie len vhodne pripravené auto, ale je aj veľmi dobrý pilot. Aj vďaka náskoku si ešte pred koncom sezóny na posledné dva preteky mohol dovoliť zmeniť auto a jazdiť v inej kategórii. O prvé miesto v S1 mal po celú sezónu šancu bojovať len jeden jazdec, Michal Krajčovič na Opeli Corsa od Piešťan. Na pretekoch sa zväčša umiestňoval na druhom mieste, systematickým zbieraním bodov až do záveru sezóny nazbieral 122 bodov. S väčším odstupom skončil s 82 bodmi na treťom mieste Rasťo Šimon na Fiate 127 tiež od Piešťan. **S2 do 1600 ccm** Na Citroene Saxo VTS si tradičný slalomár Michal Novák z Bratislavy vybojoval prvenstvo so 137 bodmi. Na prvej pozícii ho mohol ohroziť Juraj Kóssi od Levíc na Honde CRX, žiaľ Juraj musel svoje obľúbené pretekárske náradie počas sezóny predať, čo spôsobilo výpadok troch štartov a so 117 bodmi mu veľmi zaslúžene patrí druhé miesto. Tomáš Komár z Piešťan, tiež na Honde CRX túto sezónu nevynechal žiadne preteky. Na neho sa preto aplikovalo pravidlo zarátaných 8 najlepších z 10 výsledkov. S počtom krásnych 106 bodov získal tretie miesto. **S3 do 2000 ccm** Veľmi tesné to tento rok bolo v kategórii S3. Vlado Okáli z Bratislavy na Renaulte Clio Sport aj Edo Bednárik na Honde Civic TypeR z Leopoldova získali rovnaký počet 140 bodov. Keďže dve prvé miesta na konci sezóny nie je možné udeliť, po uplatnení pravidla väčšieho počtu víťazstiev na prvé miesto patrí Vlado Okáli vďaka 5 víťazstvám triedy. Tretiu pozíciu si za tento rok odnáša Peter Granát na Nissane Almera GTI z Trnavy. **S4 nad 2000 ccm** Michal Žiak z Dolnej Lehoty na Mitsubishi Lancer EVO VIII tento rok pretekom série AutoSlalom kompletne prepadol. Už po 6. kole bolo zrejmé, komu bude patriť prvenstvo v triede. Aj Michal si mohol vďaka veľkému bodovému náskoku pred záverom sezóny vďaka modifikáciám auta prestúpiť do kategórie špeciálov. Triedu S4 vyhral so 150 bodmi, ktoré získal v 8 pretekoch. Druhé miesto patrí Braňovi Gogovi od Bratislavy na Honde S2000 turbo so 111 bodmi. Na Braňa sa, vďaka vytrvalej účasti takmer na všetkých pretekoch, tiež uplatnilo pravidlo 8 najlepších zaratávaných výsledkov, čím prišiel o dva body z predposledných pretekov sezóny. Tretie miesto si napriek len 4. účastiam v sezóne so 68 bodmi vyjazdil Tomáš Polerecký z Bratislavy. Tri zo štyroch štartov premenil na víťazstvo a keby sa pretekov zúčastňoval častejšie, iste by útočil na celkové prvenstvo. **SS2 do 1600 ccm** Bratia Hrobovci z Nitry na špeciálne upravenom Citroene Saxo VTS tento rok bojovali na tratiach viac medzi sebou ako so súpermi. Napriek tomu, že v 4. pretekoch nezískali prvé ani druhé miesto, systematickou účasťou a víťazstvami či druhými miestami v 6. pretekoch im na konci sezóny patria prvé dve miesta. Aj tu to vznikla situácia rovnakého počtu bodov pre prvých dvoch. Martin aj Oto získali po 120 bodov. Prvým sa v konečnom hodnotení stal starší Oto, pre lepšie umiestnenia v sezóne. Tretie miesto získava Michal Kašpar z Mirošova (ČR) tiež na Citroene Saxo VTS so 100 bodmi. Úplne zaslúžene, lebo 2x dokázal vyhrať a dvoch ďalších pretekoch skončil druhý. Trieda SS2 mala tento rok najvyrovnanejšie výsledky a bola tu najväčšia konkurencia v bitke o prvé tri miesta.







Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie