Nový Lexus LS pod 90 000 €

Nová podoba limuzíny LS, vlajkovej lode Lexusu, je už k dispozícii aj pre slovenských zákazníkov. Už aj základná verzia má tradične bohatú výbavu.
Vydané  Text: 
Nový modelový rad LS prináša výrazné zmeny exteriéru, ktoré odrážajú ďalšie zdokonalenie filozofie dizajnu značky L-finesse. Tento dizajn predstavuje odvážnu zmes kultivovanosti a vyspelosti s dynamickým a moderným, no pritom vznešeným štýlom, ktorý dodáva modelovému radu LS jedinečný vzhľad, hodný vlajkovej lode značky. Nový Lexus LS s celkovou dĺžkou 5090 mm je len o 30 mm dlhší než jeho predchodca. Rázvor si zachováva veľkorysú dĺžku 2970 mm. Palubná doska je viditeľne rozdelená na dve samostatné zóny. Horná zobrazovacia zóna je vybavená ultra širokouhlou viacúčelovou informačnou obrazovkou LCD s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorá je bezkonkurenčne najväčšia v odvetví a nachádza sa v ideálnej vzdialenosti na letmé sledovanie údajov. Dolná prevádzková zóna umožňuje prístup k ovládacím prvkom systému, akým je napríklad druhá generácia dotykového rozhrania značky Lexus s názvom Remote Touch Interface (RTI). Niektoré prepínače boli zlúčené a znížil sa ich počet, kompaktnejšia je teraz aj stredová konzola. Bezprostredné okolie vodiča vylepšuje aj nový trojramenný volant .V stredovej časti prístrojového panela sú zabudované analógové hodiny v precíznej úprave z brúseného hliníka s funkciou automatického nastavenia času podľa signálu GPS. V snahe dosiahnuť dokonale tichú jazdu sa nový model LS stal zároveň prvým vozidlom značky Lexus, ktoré je vybavené kolesami znižujúcimi hladinu hluku. Kolesá vedú rezonančný hluk, ktorý vzniká pri náraze pneumatiky na nerovnosti povrchu vozovky, z hlavnej vzduchovej komory vo vnútri pneumatiky cez rezonančné otvory do priľahlých dutých priestorov v kolese. Vysoká tuhosť karosérie je zásadná nielen pre stabilitu vozidla a agilitu riadenia, ale hrá významnú úlohu aj pri zmierňovaní prenosu hluku a vibrácií z priestoru motora a povrchu vozovky do kabíny vozidla, čím napomáha zvýšeniu jazdného komfortu. Predné sedadlá, ktoré sú už povestné svojím pohodlím, sú v novom modeli LS ešte viac vylepšené a prichádzajú s novým dizajnom. Jeho cieľom je minimalizovať tlak na najviac zaťažené oblasti, zlepšiť oporu pri sedení a prispieť k zmierneniu únavy cestujúcich aj počas tých najdlhších ciest. Nový klimatizačný systém Lexus Climate Concierge, ktorý je svetovou novinkou, dokáže každému pasažierovi na palube vozidla LS zabezpečiť ten najdokonalejší tepelný komfort. Ako najvyspelejší systém komplexného riadenia klimatizácie na svete ponúka všetky výhody viaczónovej automatickej klimatizácie, vyvinutej pre vlajkovú loď značky Lexus predchádzajúcej generácie, a dopĺňa ich o automaticky integrované systémy chladenia a vyhrievania sedadiel i vyhrievanie venca volantu. Krásne vypracovaný interiér dopĺňa systém progresívneho osvetlenia (AIS), ktorý je prvý svojho druhu na svete. Prináša nové interiérové svetlá vo farbe Champagne White a dynamické osvetlenie prístrojovej dosky s technológiou LED. Systém AIS tak predstavuje systém osvetlenia interiéru s technológiou LED, ktorý vytvára atmosféru priliehavú vlajkovej lodi modelového radu značky Lexus. Nový modelový rad Lexus LS sa v štandardnej výbave dodáva s prémiovým audiosystémom s priestorovým ozvučením. Systém je vybavený 9-kanálovým zosilňovačom, 10 reproduktormi a digitálnym rozhlasovým prijímačom a ponúka špičkové parametre audiosystému prvotriednej kvality. Starostlivo premyslené rozmiestnenie reproduktorov v interiéri modelu LS zaručuje reprodukciu zvuku najvyššej možnej kvality v celej kabíne. Nový modelový rad LS je vybavený motorom V8 s objemom 4,6 litra a plne hybridnou pohonnou jednotkou, ktoré prešli radom vylepšení s cieľom zlepšiť účinnosť, zvýšiť výkon a znížiť úroveň emisií CO2. Výkon motora modelu LS 460 sa zvýšil o 5 kW (pri pohone všetkých kolies o 2 kW) a obe pohonné jednotky produkujú menej emisií CO2 v európskom kombinovanom cykle: motor V8 dosahuje hodnotu 249 g/km a plný hybrid iba 199 g/km. Osemvalcový motor s objemom 4608 cm3 je vybavený nasávacím systémom s dvojitým potrubím, variabilným indukčným systémom Acoustic Control Induction System (ACIS), stechiometrickým systémom priameho vstrekovania D-4S a technológiou duálneho premenlivého časovania ventilov VVT-i tretej generácie. Motor dosahuje výkon 285 kW/387 k pri 6400 otáčkach za minútu (pri pohone všetkých kolies je to 272 kW/370 k) a maximálny krútiaci moment 493 Nm pri 4100 otáčkach za minútu. Motor je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h. Model LS 600h spája výkon 5,0-litrového motora V8 na úrovni 290 kW/394 k s elektromotorom na úrovni 165 kW/225 k, vďaka čomu produkuje maximálny kombinovaný výkon na úrovni viac než 327 kW/445 k. Model LS 600h dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h, ktorá je riadená elektronicky. Rovnako pôsobivý je aj silný krútiaci moment v stredných otáčkach, ktorý si systém môže dovoliť vďaka výkonnému elektromotoru. V súčinnosti s motorom V8 je schopný z pokojného stavu okamžite a plynule dodať maximálny krútiaci moment 300 Nm. Výhoda tohto atribútu sa prejaví najviac pri stredných otáčkach počas predbiehacích manévrov. LS 600h sa môže pochváliť špičkovou spotrebou paliva pri kombinovanej prevádzke na úrovni 8,6 l/100 km, emisiami CO2 na úrovni 199 g/km a produkciou výnimočné čistých výfukových plynov. Zážitok z jazdy na modeloch LS F SPORT spája v sebe prvotriednu tichosť a komfort štandardného modelového radu so športovejším a dynamickejším nastavením podvozka, ktoré zvyšuje trakciu, priľnavosť kolies k vozovke, agilitu riadenia a angažovanosť vodiča. Systém športového vzduchového pruženia s viacprvkovým zavesením kolies sa znížil o 10 mm a pridané boli aj zosilnené výstuže nosníka zadnej nápravy v záujme ešte vyššej tuhosti karosérie, ktorá poskytuje plynulejšiu a stabilnejšiu jazdu a zlepšuje odozvu podvozka na natočenie volantu. Nový systém A-PCS zároveň automaticky aktivuje niekoľko integrovaných bezpečnostných systémov. Spustí sa núdzový asistent riadenia systému riadenia s premenlivým prevodovým pomerom (VGRS), aby sa zlepšila odozva vozidla na zásahy vodiča do riadenia, ako aj systém adaptívneho variabilného odpruženia (AVS), ktorý stuží tlmiče, aby zabránil prudkému predkloneniu vozidla pri spustení prednárazového brzdenia a zároveň zvýšil reakčnú schopnosť vozidla na vyhýbacie manévre riadenia. Aktivuje sa tiež systém integrovaného riadenia dynamiky vozidla (VDIM) s cieľom zvýšiť stabilitu vozidla počas vyhýbacieho manévru, a systém prednárazového brzdového asistenta (PBA), ktorý zvýši brzdnú silu pri núdzovom brzdení, keď vodič zošliapne brzdový pedál. Ďalšou novinkou, ktorú značka Lexus zavádza v novom modelovom rade LS, je funkcia voľby jazdného režimu Drive Mode Select. Nová funkcia ponúka až päť prepínateľných jazdných režimov ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S a SPORT S+, čím pomáha optimalizovať vodičom preferovanú kombináciu úspornosti, komfortu, výkonu a jazdných vlastností. Modely LS, ktoré nie sú vybavené systémom AVS, majú zabudovanú funkciu voľby jazdného režimu Drive Mode Select s možnosťou nastavenia troch jazdných režimov ECO, NORMAL a SPORT. Balík výbavy LS F SPORT stelesňuje najlepší jazdný výkon športového modelu LFA. Bol špeciálne vytvorený s cieľom zužitkovať a zlepšiť jazdné možnosti vynovenej platformy LS. Verzia F SPORT je navrhnutá pre majiteľov, ktorí chcú jazdiť sami, a rozširuje špecifikácie výbavy i výkonnostný potenciál modelov s benzínovým motorom typu V8 ako aj s plne hybridným pohonom. Spája jedinečné dizajnové prvky exteriéru a interiéru s ladením podvozka, ktoré je špecifické pre verziu F SPORT, a ponúka tak majiteľom modelov LS bezprecedentnú agilitu riadenia a angažovanosť vodiča. Dizajn predného nárazníka verzie F SPORT sa vyznačuje vretenovitou mriežkou chladiča so sieťovinovým reliéfom, ktorý ponúka väčšie chladiace otvory a dodáva prvku intenzívnejší trojrozmerný vzhľad. Chrómované lemovanie mriežky nahradila čierna povrchová úprava športového typu vyjadrujúca silnejší, športovejší výkon vozidla. Jednoduché okrúhle hmlové svetlá nahradili šikmo skosené svetlá s technológiou LED, ktorými sú vybavené štandardné modely. Zážitok z jazdy na modeloch LS F SPORT spája v sebe prvotriednu tichosť a komfort štandardného modelového radu so športovejším a dynamickejším nastavením podvozka, ktoré zvyšuje trakciu, priľnavosť kolies k vozovke, agilitu riadenia a angažovanosť vodiča. Model LS 460 F SPORT s pohonom zadných kolies je vybavený diferenciálom s obmedzenou svornosťou Torsen® s funkciou snímania krútiaceho momentu, ktorý optimálne rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá. Zlepšuje tým trakciu a umožňuje väčšie zrýchlenie vozidla pri výjazde zo zákruty. Systém aktívnych stabilizátorov, ktorý je výhradným prvkom plne hybridných modelov verzie F SPORT (a je podrobne popísaný v kapitole Jazdná dynamika), zabezpečuje počas vysokovýkonnej jazdy spojenie pevného postoja a vynikajúceho jazdného komfortu vozidla s lepším ovládaním karosérie a presnosťou odozvy riadenia. Brzdové strmene značky Brembo® so šiestimi piestikmi na prednej náprave poskytujú plynulý, vysoko stabilný brzdný účinok, patričný pre vozidlá radu F SPORT. Všetky modely LS F SPORT ponúkajú vodičovi manuálne ovládanie prevodovky pomocou páčok na volante. Unikátnym prvkom modelov LS 460 s pohonom zadnej nápravy je automatické pridávanie medziplynu pri podraďovaní, čo poskytuje plynulejší a podmanivejší zážitok z jazdy. Bezpečnosť má pre značku Lexus zásadný význam. Modelový rad LS nepretržite ponúka širokú paletu vynikajúcich sofistikovaných a integrovaných technológií aktívnej a pasívnej bezpečnosti, čoho dôkazom sú početné revolučné novinky, ktoré majú vďaka systémom inteligentného predvídania pomáhať vodičovi vyhnúť sa zrážkam, alebo zmierňovať ich následky. Nový rad LS prispieva aj k zvýšenej bezpečnosti chodcov, a to prostredníctvom novo vyvinutého systému adaptívnych diaľkových svetiel (AHS) a pokročilého prednárazového bezpečnostného systému (A-PCS) s funkciou predchádzania nehodám, ktorý pomáha vodičovi registrovať pohybujúcich sa chodcov pri rôznych rýchlostiach v meste a na diaľnici, vo dne i v noci. Vylepšený systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA) prináša riadiaci prvok spätnej väzby rýchlosti stáčania, ktorý pomáha korigovať odchýlky spôsobené zmenami sklonu vozovky a bočným vetrom. V záujme zlepšenia viditeľnosti vodiča je v ponuke aj vylepšený systém monitorovania mŕtveho uhla (BSM) a systém nočného videnia Lexus Night View. Nový, vylepšený Pokročilý prednárazový bezpečnostný systém (A-PCS) s funkciou predchádzania nehodám, ktorým je vybavený nový modelový rad LS, predstavuje najpokročilejší aktívny prednárazový bezpečnostný systém v automobilovom priemysle. Má pomáhať vodičovi vyhnúť sa zrážkam s vozidlami a chodcami, prípadne zmierniť ich následky, pri rôznych rýchlostiach v meste a na diaľnici, cez deň aj v noci. Ak systém vyhodnotí, že zrážka je neodvratná, mechanizmus A-PCS následne aktivuje prednárazový bezpečnostný pás (PSB). Pomocou automatizovaného predpínača uchopí uvoľnené popruhy a pásy pritiahne, vďaka čomu sa zlepší počiatočná schopnosť zachytenia cestujúceho. Ak relatívna rýchlosť medzi vozidlom vodiča a prekážkou pred ním prevyšuje 40 km/h, systém automaticky použije brzdy a brzdového asistenta a vozidlo spomalí, čím pomôže zmierniť závažnosť zrážky. V prípade, že relatívna rýchlosť medzi vozidlom vodiča a prekážkou pred ním neprevyšuje 40 km/h, a vodič ani po výstražnom upozornení nepodnikne nápravné kroky, systém vozidlo automaticky zabrzdí. Pri týchto relatívnych rýchlostiach je systém navrhnutý tak, aby vozidlo úplne zastavil, a predišiel tak zrážke. Ďalšou novinkou vo vozidlách modelového radu LS, ktorú značka Lexus predstavuje po prvý raz, je novo vyvinutý systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS). Počas jazdy v noci systém AHS automaticky prepína medzi stretávacími, diaľkovými a obrysovými svetlami. Pomocou kamery umiestnenej pri hornom okraji čelného skla zaznamenáva vozidlá idúce pred ním a aktivuje clony v svetlometoch, ktorými čiastočne stlmí osvetlenie priestoru okolo spozorovaného vozidla. Keď sa aktivujú stretávacie svetlomety, svetlo sa automaticky sklopí a rozsah stlmeného osvetlenia sa prispôsobí premávke v jednom i viacerých jazdných pruhoch ako aj v zákrutách. Stlmením diaľkových svetiel namiesto ich vypínania dokáže systém AHS zvýšiť priemerný čas jazdy so zapnutými svetlometmi, a zlepšiť tak viditeľnosť vozovky. Komplexná ochrana airbagmi zahŕňa dvojfázové predné airbagy doplnkového záchytného systému (SRS), vrátane dvojkomorového airbagu pre spolujazdca, kolenné airbagy pre vodiča a spolujazdca vpredu, bočné airbagy pre cestujúcich vpredu i vzadu, ako aj bočné okenné airbagy po celej dĺžke kabíny. Lexus LS Verzia Cena (€) LS460 89 900 LS460 F Sport 95 900 LS460 AWD 93 900 LS600h 106 900 LS600h F Sport 112 900 LS600h L 121 900 ts