Video Technika nového Mercedesu triedy S

Mercedes-Benz triedy S bol vždy priekopníkom bezpečnostných štandardov. Inak to nebude ani v novej generácii, ktorá sa predstaví budúci rok. Pozrite si aj foto a videá z testovania nových bezpečnostných systémov.
Vydané  Text: 
Nová trieda S, očakávaná už budúci rok, prinesie viaceré úplne nové alebo podstatne vylepšené inovatívne bezpečnostné, asistenčné a osvetľovacie systémy. Pri vzájomnom prepojení budú schopné i vďaka zlepšenej technike snímať okolie s 360-stupňovým záberom a komplexne analyzovať jazdné situácie a ešte lepšie identifikovať potenciálne riziká v cestnej premávke. Následne chrániť cestujúcich vnútri vozidla ale aj ostatných partnerov v cestnej premávke. Medzi nové či podstatne vylepšené systémy novej triedy S budú patriť napríklad: Distronic Plus s asistentom riadenia odbremení vodiča pri jazde v jazdnom pruhu a ovláda automatické sledovanie vozidiel v zápche; asistent brzdenia BAS Plus s asistentom prejazdu križovatkou po prvýkrát rozpozná aj priečnu premávku a chodcov a zosilní brzdný výkon vodiča pričom v spolupráci s PRE-SAFE® brzdou dokáže v križovatkách a v prípade chodcov do rýchlosti 50 km/h zabrániť kolízii autonómnym brzdením, PRE-SAFE® Plus dokáže vzadu idúceho vodiča upozorniť na hroziaci náraz a ak sa tak už stane, zabrzdením znemožní posunutiu vozidla do vpredu stojacej prekážky či dokonca do protismernej premávky, impulz PRE-SAFE® bezpečnostným pásom zasunie vodiča a spolujazdca vo včasnej fáze zrážky ešte pred nárastom na nich pôsobiacej zotrvačnosti hlbšie do sedadla a tak zvýši účinnosť záchytných systémov; aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu rozpozná i protiidúce vozidlá a obsadený susedný jazdný pruh a zabráni neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu; adaptívny asistent diaľkového svetla Plus má trvalé diaľkové svetlo s odclonením ostatných vozidiel vo svojom kuželi (tým ich neoslňuje); asistent nočného videnia Plus upozorní na chodcov alebo zvieratá v neosvetlenom pásme pred vozidlom a osvetlí blikajúcim svetelným lúčom chodca tak, aby ho vodičovi ukázal a zároveň upozornil aj chodca na nebezpečenstvo zrážky; Attention Assist zasa v rozšírenom rozsahu rýchlosti indikuje podľa nastavenej úrovne citlivosti únavu a nepozornosť vodiča. Ochranu cestujúcich na zadných sedadlách zvyšuje tiež aktívny zámok bezpečnostného pásu a pásový airbag. Nová trieda S bude, ako prvé sériové vozidlo na svete, celkom bez žiaroviek. Vo svetlometoch využije trvácne svetelné diódy s farebnou teplotou podobnou dennému svetlu. Oproti bežným spotrebujú iba štvrtinu elektrickej energie. Svetová premiéra čaká vo vozidle tiež brzdové svetlá s viacúrovňovou funkcionalitou. Intenzita ich svietenia sa pri zastavení vozidla v noci alebo pri čakaní na semafore stlmí. Sú tak ohľaduplné voči účastníkom premávky idúcim za vozidlom.