Motory Ford s technológiou EcoBoost zaznamenali nedávno zaujímavý medzník. Od uvedenia tejto technológie na trh v roku 2009 prešli tri roky a z výrobnej linky už zišiel päťstotisíci motor EcoBoost.
Vyše 130 000 z týchto motorov bolo do vozidiel namontovaných v Európe; motor s poradovým číslom 500 000 bol konkrétne namontovaný do modelu Ford Escape 2013, ktorý zišiel z výrobnej linky montážnej továrne Ford v americkom Louisville.
Globálna rodina zážihových motorov Ford EcoBoost zahŕňa aj 1,0-litrový „medzinárodný motor roka“, 1,6-litrový motor, 2,0-litrový a 3,5-litrový motor. Po zaradení motorov EcoBoost do ponuky pre model Fusion pre Južnú Afriku už budú tieto úsporné technológie dostupné v každom z regiónov, kde pôsobí značka Ford.
Technológia EcoBoost sa prvýkrát objavila v Severnej Amerike v roku 2009 a o rok neskôr absolvovala svoj európsky debut v modeloch Ford C-MAX a Grand C-MAX. Teraz je v Európe k dispozícii aj v novej Fieste, úplne novom modeli B-MAX a v modeloch Focus, Mondeo, Galaxy a S-MAX. Začiatkom roku 2013 ponúkne Ford prvé vozidlo s pohonom všetkých kolies vybavené motorom EcoBoost, konkrétne v podobe modelu Kuga.
Spoločnosť Ford vlastní viac ako 125 patentov súvisiacich s technológiou motorov EcoBoost, ktoré využívajú preplňovanie turbodúchadlom, priame vstrekovanie benzínu a variabilné časovanie ventilov, čo spolu prináša zníženie spotreby paliva približne o 20 percent bez obetovania výkonu.
V Európe spoločnosť Ford plánuje strojnásobiť výrobu vozidiel s motormi EcoBoost; minulý rok ich predala 141 000 a v roku 2015 ich chce vyrobiť približne 480 000. Viac ako 300 000 vozidiel z tohto plánovaného ročného objemu bude poháňať nový 1,0-litrový motor EcoBoost.
Od tohtoročného uvedenia na trh už Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost dosiahol 30-percentný podiel z celého objemu predaja vozidiel Focus v Európe.
Ford, red