AutoSlalom report október 2012

Veľmi pekné jesenné októbrové dni hostili viacero motoršportových podujatí. Okrem iných aj predposledné preteky AutoSlalom FUCHS priamo na okruhu SlovakiaRing.
Vydané  Text: 
Naj slalom sa jazdil na SlovakiaRingu. Veľmi pekné jesenné októbrové dni hostili viacero motoršportových podujatí. Okrem iných aj predposledné preteky [AutoSlalom](http://www.autoslalom.sk/) [FUCHS](http://www.fuchs.sk/) priamo na okruhu SlovakiaRing. Sezóna 2012 je z hľadiska tratí a miest, kde sa preteky medzi kužeľmi jazdili vrcholná. Posúďte sami, 2x letisko Piešťany, 2x Driving Academy, 2x SlovakiaRing. V zásade najlepšie a najbezpečnejšie miesta pre jazdenie. Moc lepšie to už nemôže byť nie len na Slovensku, ale vlastne asi nikde na okolí. Po marcových pretekoch na najdlhšej, najrýchlejšej a najadrenalínovejšej trati sa AutoSlalom po polroku na SlovakiaRing vrátil. Počko ako na objednávku Jediný slovenský okruh možno je v zrážkovom tieni, no po mnohé dni roka iste nie je v závetrí. To si veľmi zreteľne uvedomili všetci, ktorí sa zúčastnili pretekov posledného marca. Vietor tu v nárazoch dosahoval snáď aj 90 km/h. Organizátori vtedy po celý deň urputne bojovali s odfúknutými kužeľmi z trate… O to lepšie to bolo po druhýkrát. Októbrové ráno všetkých privítalo mokrým prostredím a prakticky bezvetrím. Keďže po 10 h sa spomedzi mrakov vynorilo slnko, všetkým svitli nádeje, že podstatná časť pretekov by mohla byť na suchej trati. Podarilo sa. Najprv mokrá, potom suchá Tréning predposledných pretekov sezóny pod názvom [AutoSlalom](http://www.autoslalom.sk/) [FUCHS](http://www.fuchs.sk/) začínal tréningovými jazdami na mokrom. Nepršalo síce, no pre slabý vietor, silnú oblačnosť a vlhkosť vzduchu okruh obsychal len veľmi pomaly. Tréning teda jazdili všetci jazdci na mokrom opatrnejšie. Niektoré nagumované zákruty po celoročnom intenzívnom motoršportovaní v kombinácii s vodou naozaj veľmi nepodržia, ale na to musia byť jazdci pripravení. V druhej polovici I. kola ostrých jázd už bola trať viac než z polovice suchá a s príchodom druhej ostrej jazdy sa už jazdili suché preteky. Aj vyše 160 km/h Asi len profi okruh môže ponúknuť prostredie vhodné na to, aby sa medzi kužeľmi dalo jazdiť aj tak extrémnymi rýchlosťami. Samozrejme, nie na celej trati, len na jednom-dvoch úsekoch, ale stojí to za to. Druhá najobľúbenejšia trať sezóny 2012 naplno rozbalila rozdiely medzi jazdcami, výkonmi a kvalitou pneumatík. Práve tu sa všetky tieto rozdiely prejavujú najviac, vo vyšších rýchlostiach, v tiahlejších zákrutách… Ako sa bude dariť na okruhu si priamo na AutoSlalom FUCHS prišlo vyskúšať vyše 90 jazdcov. Každý z nich dostal na osvieženie a ochutnanie vďaka partnerovi nápoj [Alcohol Killer](http://www.alcoholkiller.sk/). Posledné kolo MSR v automobilovom slalome Organizátori seriálu [AutoSlalom](http://www.autoslalom.sk/) už niekoľko sezón poriadali väčšinu pretekov Majstrovstiev SR v automobilovom slalome. Tieto preteky AutoSlalom FUCHS na SlovakiaRingu boli v sezóne 2012 posledné. Poradie jazdcov v štyroch objemových kategóriách MSR ako aj v celkovom poradí nájdete tu: [MSR v autoslalome 2012](http://www.autoslalom.sk/data/File/AS2012/zaverecne%20poradie%20MSR%20v%20autoslalome%202012.pdf) S1 do 1400 ccm V najmenšej kategórii, v ktorej pre túto trať asi všetci pociťovali nedostatok výkonu sa na štart postavilo 12 jazdcov. Keďže tradičný borec triedy Zolo Lovász presedlal do iného auta, a teda aj triedy, na víťazstvo si mohlo brúsiť zuby hneď niekoľko jazdcov. Najlepšie sa nakoniec darilo Michalovi Krajčovičovi na Opeli Corsa, ktorý to súperom naložil o viac než 4,5 s. Druhým najlepším tu bol na azda najmenšom aute štartovného pola Juraj Vrzgula na krásnom starom Mini Cooper. Tretiu trofej si z pretekov domov odniesol dablér na Opeli Corsa Tomáš Ryšánek. Aj keď sa dostal do prvej trojky, sám prezradil, že sa mu na trati veľmi nedarilo, lebo na prvého jazdca na rovnakom aute celkovo stratil až 10 s. S2 do 1600 ccm V jednašestkách nastúpilo jedenásť bojovníkov. Na tretie miesto sa zaslúžene postavil Marián Petrík na VW Lupo, ktorý za skvelo jazdiacim Michalom Novákom na Citroene Saxo VTS zaostal v súčte len 0,4 s. Oboch spomínaných borcov na najrýchlejšom autoslalome zložil talentovaný jazdec Juraj Kóssi, ktorý na preteky nastúpil ako dablér na Honde CRX. Ten dokázal obom ujsť o ešte viac než sekundu a ako jediný v tejto triede zajazdil čas pod 1:43. S3 do 2000 ccm Na rozdiel od krátkych tratí, kde sa rozdiely medzi jazdcami často rátali aj v súčte na desatiny sekundy, tu na 2,5 kilometrovej trati sa každý malý rozdiel znásobí dĺžkou trate. Triedu dvojlitrov medzi 11 konkurentmi bezkonkurenčne vyhral Vlado Okáli na Renaulte Clio Sport. Vladovi sa podarilo v súčte časov pokoriť zdatného slalomára Eda Bednárika na Honde Civic TypeR o viac než 2 s. Za Edom o ďalšie 3s zaostal Ján Poláček na Honde S2000. S4 nad 2000 ccm Veľká a dlhá trať si doslova žiada silné a veľké autá. Niet preto divu, že v triede nad dva litre bojovalo až 25 jazdcov. Tomáš Polerecký bol na tejto trati po prvýkrát (jarných pretekov AutoSlalom FUCHS na SlovakiaRingu sa nezúčastnil). Napriek tomu po naštudovaní videozáznamu trate poskytovaného organizátorom pre všetky podujatia, podrobnejšou rannou obhliadkou trate a dobrým tréningom zamiešal poradie natoľko, že preteky s prehľadom skončil prvý. Na upravenom Mitsubishi Lancer EVO IX sa ako jeden z mála jazdcov dostal s časmi pod 1:40, v poslednej jazde dokonca pod 1:38! Preteky v súčte časov vyhral od druhého v poradí Martina Mázika na BMW Z4M o celých 7 sekúnd. Na tretie miesto sa postavil Luboš Mistrík na Subaru Impreza Sti. SS2 do 1600 ccm Menšie slalomové špeciály do 1600 ccm patria od príchodu s novým autom pre sezónu Hrobovcom z Nitry. Každý kto sa ich auto v akcii na trati pozerá jasne vidí, že technika v Citroene Saxo VTS aj chalani za volantom fungujú nadmieru dobre. Napriek tomu sa bratov Ota a Martina od seba v poradí z času na čas podarí rozdeliť. Stalo sa tak aj teraz. Prvé miesto získal Oto Hroba, ktorý dokázal udrieť až neskutočne dobrý čas 1:34,7, čo by ráno naozaj nik netipoval. V poslednej jazde bol dokonca ešte rýchlejší, no podarilo sa mu zvaliť kužeľ, čím dostal penalizáciu 2s. Napriek tomu bol výsledný čas neskutočných 1:35,4. Otovi po celý deň na krk dýchal Michal Kašpar tiež na komplexne upravenom Citroene Saxo VTS, ktorý jazdil krásne čisté jazdy. Najlepšími časmi na úrovni 1:35,5 na konci dňa zaostal o 1 s. Dablér Martin Hroba urobil chybu so zvaleným kolíkom v dvoj jazdách a práve to znamenalo, že lepšie ako tretie miesto nemôže čakať. SS3 nad 1600 ccm 19 štartujúcich v triede veľkých špeciálov potvrdilo záujem majiteľov výkonných áut o túto trať. V tejto triede sa na trati tiež objavili veľmi pekné kúsky, ktoré ostatní obdivujú počas parkovania v depe. Kategóriu s prehľadom vyhral Michal Žiak na Mitsubishi Lancer EVO VIII napriek tomu, že v dvoch jazdách získal trestné sekundy. O takmer 3s zaostal Martin Vajda na Lotuse Exige, ktorý zas všetky jazdy urobil relatívne bezchybne. Po prvom mieste pre štvorkolku a druhom pre zadokolku sa do pestrosti výsledkov hodí jedna predokolka. Tú najlepšie na pretekoch ovládal šikovný Stano Krivák na Peugeote 306 GTI6. Stanovi sa len tesne podarilo z III. miesta zložiť tradičných pretekárov z Moravy, otca a syna Ušelových na Renaulte 5 GT Turbo, ktorí na AutoSlalom prišli po dlhých 4 sezónach. Dámy Dámsku kategóriu si rozdelili české a slovenské pretekárky, aj keď nie celkom v prospech našej krajiny. Prvé dve miesta obsadili aj vďaka neporovnateľne výkonnejšej technike Martina Kašparová na Citroene Saxo VTS, ktorá je vernou dablérkou svojho manžela Michala Kašpara. Druhé miesto si na Moravu odniesla ohromne šikovná pilotka Lucka Červenková tiež na Saxo VTS. S väčším odstupom si tretie miesto uchmatla Jana Cintulová na Suzuki Ignis Sport, ktorá po prvýkrát dostala možnosť dablovať na pekne pripravenom pretekovom náradí Dušana Chrenka. Štvrté miesto si, znova ako dablérka svojo priateľa Andreja Bognára, odniesla Martina Kollárová na Seat Ibiza Cupra2. Juniori Keďže Martin Hroba nemá 21 rokov, on dokonca ešte nemal ani 18, jeho vysoké umiestnenie v kategórii SS2 automaticky znamená bodovanie aj v tejto kategórii. Druhé miesto získal Stano Pecha na VW Polo a tretie miesto si napriek dvom zvaleným kužeľom na trati medzi mládežníkmi vyjazdil Mário Bobošík tiež na upravenom VW Polo. Sezóna 2012 seriálu AutoSlalom skončí novembrovými pretekmi v Trebaticiach. Pre celkové hodnotenie jazdcov v jednotlivých triedach, alebo v celkovom poradí navštívte stránku [www.autoslalom.sk](http://www.autoslalom.sk/), špeciálne v sekcii MAJSTRÁK.