Štát pre klesajúci trh stratil 300 000 eur

Po zavedení registračných poplatkov od 1.10.2012 sa v októbrových registráciách začína napĺňať Analýza ZAP SR – dopadov zavedenia registračnej dane za prvú registráciu vozidla v SR.
Vydané  Text: 
Predpokladaný „Variant B“ až 15 percentného poklesu registrácií nových vozidiel (žiaľ pesimistický) bol dosiahnutý už v prvom mesiaci po zavedení registračných poplatkov. Počet registrácií nových osobných automobilov (kategória M1) v októbri 2012 oproti októbru 2011 medziročne klesol o 16,61 percenta na 4 796 vozidiel, zatiaľ čo v rovnakom mesiaci minulého roka dosahoval 5 751 vozidiel. Medziročný pokles v predaji nových vozidiel tak spôsobil nižší výber DPH o viac ako 1 mil. EUR, pričom poplatky priniesli do štátneho rozpočtu len 700 tis. EUR. Celková negatívna bilancia v štátnom rozpočte z predaja nových vozidiel je 300 tis. EUR. V skupine vozidiel do 80kW bola medziročná zmena v registráciách takmer zanedbateľná. V októbri 2012 sa predalo len o 12 vozidiel menej ako v októbri 2011. V skupine nad 80kW, ktorej sa dotýkajú nové poplatky, sa zaregistrovalo 1 960 vozidiel kategórie M1, čo znamená pokles oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 32,4%. „V analýze, ktorú ZAP SR pripravil a poskytol všetkým, ktorí o návrhu rozhodovali, sme argumentovali číslami. Protistrana nebola ochotná pripustiť, že takýto vývoj môže nastať. Ukazuje sa však, že trh a občania Slovenska sa nesprávajú podľa politických cieľov.“ povedal viceprezident ZAP SR, Ing. Pavol Prepiak. Za desať mesiacov sa zaregistrovalo 58 641 osobných vozidiel, čím sa medziročný nárast znížil na 5,27 percenta, keďže počas rovnakého obdobia minulého roka pribudlo 55 705 osobných vozidiel. Poradie najžiadanejších značiek nových osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu vedie Škoda s trhovým podielom 22,36 percenta, druhé miesto si posilnil Volkswagen s 9,15 percenta a trojicu najúspešnejších uzatvára Kia s 7,93 percenta. Štvrté miesto si upevnil Hyundai s 6,60 percenta, piate obhájil Renault s 5,71 percenta a šieste obsadil Peugeot s 5,64 percenta. Na siedmom sa umiestnil Opel s 3,84 percenta, ôsme skončilo Suzuki s 3,55 percenta a na deviate miesto postúpil Citroen 3,53 percenta. Ďalšie poradie: 10. BMW 3,30 %, 11. Ford 3,11 % a 12. Toyota 2,96 %. Zdroj: ZAP SR







Inzercia