Porsche posilnilo model Cayenne turbo. Aby sa vyrovnal konkurencii, získal 37 kW (50 k) a označenie sa rozšírilo o písmeno S. Vznikol tak špičkový model Porsche Cayenne turbo S s výkonom 404 kW (550 k).
Doteraz mali záujemcovia o model Cayenne možnosť získať vozidlo s maximálnym výkonom 367 kW (500 k), čo bolo vzhľadom na konkurenciu málo. Aby nezaostávalo v boji o najmohutnejšie ramená a zašlo do fitka, kde zdvíhalo asi iba 50-kilové činky, pretože výkon stúpol o 37 kW (50 k) a krútiaci moment o 50 Nm. Dvoma turbami prepĺňaný osemvalec s priamym vstrekovaním má po novom dostatok sebavedomia na to, aby znepríjemnil život súperom v podobe modelov Mercedes ML 63 AMG Pack Performance (409 kW/557 k) či bavorskej dvojičke BMW X5 M/X6 M (408 kW/555 k). Vozidlo vystrelí z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť vrcholí pri hodnote 283 km/h, čo je viac než v prípade spomínaných konkurentov.
Dostatočnú dynamiku a pružnosť má zaručovať krútiaci moment, ktorý vzrástol zo 700 na 750 Nm. Spotrebu sa však konštruktérom podarilo udržať na rovnakej hodnote ako v prípade verzie turbo, podľa papierových údajov teda vozidlo spotrebuje 11,5 l/100 km. Zmeny sa udiali aj v oblasti dizajnu a bohatšej výbavy, v ktorej nechýbajú napríklad aj aktívne stabilizátory. Dominantným prvkami istotne budú 21-palcové kolesá z ľahkých zliatin, novými sú aj výraznejšie svetlomety, otvory na vstup vzduchu či obdĺžnikové koncovky výfuku. A cena? Podobne ako výkon, aj tá bude poriadna – začínať by sa mala od úrovne presahujúcej 150 000 eur.
red