Slovenské ceny pre nový Outlander

Obdobie nenápadnej stagnácie ponuky japonskej značky Mitsubishi sa dočkalo konca, na náš trh dorazila nová generácia SUV Outlander.
Vydané  Text: 
Pre Mitsubishi je to začiatok ďalšej dizajnovej éry. Po stíhačkovom nose prichádza uhladenejší elegán, ktorého celosvetový úspech je pre značku mimoriadne dôležitý. Asi aj preto ho tlačová správa hneď v úvode charakterizuje ako „strategické inovatívne prémiové vozidlo“. Novinka je v duchu súčasných trendov menšia (-10 mm na dĺžku), ľahšia (- 155 kg) a aerodynamickejšia (o sedem percent lepší koeficient aerodynamického odporu). Takže aj s mierne slabším motorom dosahuje dynamiku porovnateľnú s predchodcom a výrazne lepšiu spotrebu a emisie CO2 (-35 g/km). Interiéru dominujú kvalitnejšie materiály, opäť ponúkne miesto až siedmim cestujúcim. Tretí rad sedadiel sa dá sklopiť do podlahy, alebo aj veľmi jednoduchým spôsobom kompletne demontovať z vozidla pre väčší batožinový priestor. Tomu zodpovedá aj množstvo stráviteľnej batožiny od skromných 128 až po 1 022 litrov (po spodnú hranu okien). Na začiatku bude Outlander v ponuke s dvoma motormi. Benzínový dvojliter s výkonom 110 kW (150 k) sa dá skombinovať len s päťstupňovým manuálom a pohonom prednej nápravy. Výrobca mu uvádza priemernú spotrebu 6,8 l/100 km. Kto chce pohon všetkých kolies, musí si zvoliť diesel 2.2, ktorý je už bez unikátnej technológie variabilného časovania ventilov. Jeho výkon je rovnaký, t.j. 110 kW (150 k), spotrebuje však v priemere 5,3 resp. 5,8 l/100 km podľa zvolenej prevodovky. Šesť stupňov môžete radiť manuálne, alebo to prenecháte novému automatickému ústrojenstvu s hydrodynamickým meničom (bez inak sériového štart-stop systému). Benzínový motor kúpite len v kombinácii so základnou výbavou Intense za 23 900 €, diesel je o 6 000 € drahší. V základe je vysoký bezpečnostný štandard so 7 airbagmi, stabilizačným systémom s asistentom rozjazdu do kopca, ďalej je na palube signalizácia núdzového brzdenia, denné svietenie, zadné parkovacie senzory či dažďový senzor. Príjemnou správou pre komfort je výškové aj dĺžkové nastavenie volantu, v sériovej výbave samozrejme nájdete aj klimatizáciu, elektrické ovládanie všetkých okien, rádio s CD a MP3, USB vstupom a bluetooth rozhraním. Základný Outlander stojí na 16-palcových zliatinových diskoch, za metalízu sa pripláca 600 €. Pre vyššiu výbavu Intense+ sa rozhodnú tí, ktorí požadujú sedem miest, bezkľúčový prístup, xenónové svetlá, cúvaciu kameru, 18-palcové disky či audio Rockford Fosgate. Najvyššia výbava Instyle ponúka okrem navigácie a kožených sedadiel s vyhrievaním aj elektrické ovládanie piatych dverí a predovšetkým moderné elektronické asistenčné systémy: adaptívny tempomat, sledovanie jazdného pruhu a automatické krízové brzdenie, avšak len v kombinácii s automatom, teda za 39 900 €. Mitsubishi Outlander Model Cena € 2.0 MIVEC 2WD Intense 23 900 2.2 DI-D 4WD Intense 29 900 2.2 DI-D 4WD Intense+ 33 900 2.2 DI-D 4WD Intense+ AT 35 900 2.2 DI-D 4WD Instyle 37 900 2.2 DI-D 4WD Instyle AT 39 900