Nafta už nie je pre Porsche tabu. Potvrdzuje to aj druhá naftová motorizácia, ktorá sa začne ponúkať do modelového radu Cayenne – V8 biturbo s krútiacim momentom, ktorý zahanbí aj benzínové motory.
Doteraz sa naftový Cayenne veľmi nevyznamenal. S výkonom 180 kW (245 k) bol najslabším motorom v ponuke a slúžil tak akurát na znižovanie flotilových emisií. Pri príležitosti ženevského autosalónu sa však Porsche rozhodlo napraviť reputáciu naftovej verzie a vznikla model s označením Cayenne S Diesel.
Pod kapotu sa tak dostal naftový motor V8 s objemom 4,2 litra, ktorý sa vyskytuje aj v modeloch Volkswagen Touareg či Audi A8. Pre potreby Porsche Cayenne jeho výkon narástol na 280 kW (382 k) a krútiaci moment sa vyšvihol na mohutných 850 Nm. Pri ňom je aj benzínová verzia Turbo slabším bratom.
Nové Porsche Cayenne S Diesel sa môže pochváliť aj slušnými dynamickými hodnotami – z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť sa končí na hranici 252 km/h. Napriek tomu je normovaná spotreba iba 8,3 l/100 km. O jej krotenie sa staraju aj prvky ako systém start – stop či jemne radiaca 8-stupňová automatická prevodovka.
Podľa informácií od slovenského importéra Porsche by sa Cayenne S Diesel mal na slovenskom trhu objaviť v decembri, cena vsak este stanovena nebola. Podľa zahraničných údajov by sa však mala pohybovať niekde okolo úrovne 80 000 eur.
red