Automobilka Land Rover ohlásila príchod nového modelu Range Rover. Štvrtá generácia modelu Range Rover bola nanovo vyvinutá s cieľom vytvoriť SUV stelesňujúce inovatívneho ducha pôvodného modelu spred vyše 40 rokov.
Range Rover dostal ľahkú celohliníkovú karosériu, ako prvé SUV na svete. Pri dĺžke len o málo menšej než 5 m má nový Range Rover veľmi podobný pôdorys ako doterajší model, avšak má hladší, aerodynamickejší profil s koeficientom odporu už od 0,34.
Kabína si zachováva charakteristické výrazné architektonické formy, ktoré sú zdôraznené čistými, elegantnými plochami. Zadní cestujúci majú k dispozícii o vyše 118 mm viac priestoru na nohy a výrazne väčší celkový priestor a komfort. Viac luxusu zadných sedadlách ponúka príplatkový balík Executive Class s dvomi samostatnými zadnými sedadlami. A pre zákazníkov, ktorí si chcú vytvoriť vozidlo presne podľa svojich predstáv, ponúka interiér nového modelu Range Rover široké možnosti individuálnych úprav s pestrým výberom farieb, povrchových úprav a špeciálnych detailov.
Úplne nová, moderná, ľahká konštrukcia podvozka umožňuje dosiahnuť najväčší zdvih kolies v danej triede a teda, zaujímavú pohyblivosť kolies. Vďaka tuhej karosérii s vylepšenou geometriou sa auto lepšie pohybuje v teréne. Zlepšila sa aj brodivosť. Nový Range zvládne prebrodiť rieku s hĺbkou 900 mm.
O trakciu sa naďalej stará stály pohon všetkých kolies 4WD, overený na vozidlách Range Rover, s dvojstupňovou rozdeľovacou prevodovkou. Kombinácia novej architektúry podvozka a kompletne prepracovaného pneumatického pruženia všetkých štyroch kolies umožnila konštruktérom dosiahnuť komfortnejšie odpruženie a kultivovanosť v spojení s lepšími jazdnými vlastnosťami na ceste, umožňujúcimi sebaistejšie a rýchlejšie prejazdy zákrutami.
Zákazníci majú na výber dva zážihové motory (5,0-litrový LR-V8 s výkonom 276 kW a preplňovaný LR-V8 Supercharged s výkonom 375 kW) a dva vznetové motory (3,0-litrový TDV6 s výkonom 190 kW a 4,4-litrový SDV8 s výkonom 249 kW), každý v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Vďaka tejto celohliníkovej karosérii, vozidlo dosahuje lepšie jazdné parametre pri nižšej spotrebe paliva. Spolu s úsporami hmotnosti na podvozku a hnacej sústave prispela ľahká konštrukcia karosérie k celkovému zmenšeniu hmotnosti oproti súčasnému modelu o 350 kg. Táto redukcia hmotnosti prispieva k hospodárnosti. Napríklad model Supercharged s preplňovaným motorom LR-V8 s výkonom 375 kW dokáže teraz zrýchliť z 0 na 96 km/h za 5,1 sekundy, teda o 0,8 sekundy rýchlejšie než súčasný model. Spotreba paliva je však nižšia o 9 percent.
Ľahšia konštrukcia dovolila zaradiť do ponuky aj 3,0-litrový motor TDV6. Hoci tento menší motor dosahuje vo vozidle Range Rover rovnaký výkon ako jeho 4,4-litrový predchodca TDV8, vďaka celkovej úspore hmotnosti 420 kg prispel k 22-percentnému zníženiu spotreby paliva a emisií CO2, ktoré teraz dosahujú hodnoty 7,5 litra/100 km, resp. 196 g/km.
Environmentálny kredit modelu Range Rover by sa mal ešte vylepšiť s príchodom supermodernej, vysoko efektívnej diesel-hybridnej verzie v priebehu roku 2013.
Úplne nový Range Rover, ktorý by mal prísť na trh koncom roka 2012, si budú môcť kúpiť zákazníci v 170 krajinách sveta.
Zdroj: Land Rover, red