Podľa prvých informácií by sa cena VW Golf mala na Slovensku začínať od ceny okolo 14 000 eur za 5-dverový model s motorom 1.2 TSI/63 kW. Trojdverová verzia sa na Slovensku nebude predávať.
VW Golf sa o niečo skôr ako na slovenský dostane na český trh a ceny vyzerajú nasledovne: za 1.4 TSI 90 kW zaplatíte v prepočte podľa kurzu NBS 16 800 € (24,93 CZK/1 €), 1.6 TDI 77 kW, na ktorú sa ešte nevzťahujú zvýšené registračné poplatky, stojí 18 000 eur a za 2.0 TDI DSG 110 kW si od vás za riekou Moravou vypýtajú 23 800 eur.
Siedma generácia Volkswagena Golf sa od predchádzajúcej na prvý pohľad veľmi nelíši, no dostala spoločnú prednú masku značky so svetlometmi, ktorým dominujú denné LED svetlomety v tvare písmena U. Dĺžka novinky je 4 255 milimetra, šírka 1 799 miilmetra, výška 1 452 milimetra a rázvor 2 637 mm. Vnútri zaujme prepracovaná prístrojová doska a palubná doska nezvyčajne orientovaná smerom na vodiča, čo prináša príjemný závan sviežosti. Batožinový priestor narástol na základných 380 litrov.
Veľa noviniek však môžeme očakávať od techniky. Na tomto poli sa výrazne odlišuje od svojho predchodcu, ktorý mal veľmi podobný podvozok ako jeho prechodca. Teraz nastáva vážna zmena v podobe modulárnej platformy MQB, ktorá sa po prvý raz predstavila na modeli Audi A3 a Golf by mal byť najpredávanejším modelom. Najvýraznejšiu zmenu zaznamenáte, ak auto postavíte na váhu – hmotnosť niektorých verzií poklesla o výrazných 100 kilogramov, čo sa prejaví najmä na vyššej dynamike a na nižšej spotrebe.
Na palube novinky nebudú chýbať najnovšie technológie, ktoré bdejú nad vodičovou bezpečnosťou ako napríklad automatické núdzové brzdenie do rýchlosti 30 km/h, snímač únavy, monitorovanie jazdných pruhov, či radarový tempomat. Výraznými zmenami prešiel aj multimediálny systém s dotykovou obrazovkou, ktorá môže mať, podľa stupňa výbavy, uhlopriečku až 8 palcov, snímač priblíženia prsta či možnosť sťahovania aplikácií podobne ako to robia mobilné telefóny.
medzi motormi bude zatiaľ novinkou iba prepĺňaný benzínový štvorvalcový motor 1.4 TSI s výkonom 103 kW (140 k) a schopnosťou deaktivovať dva valce v závislosti od záťaže, čím výrazne prispieva k zníženiu spotreby.
V priebehu dvoch rokov by sa mal na trhu objaviť aj Golf s elektrickým pohonom s dojazdom okolo 50 kilometrov, s pomocou benzínového agregátu by mal zvládnuť jazdu na vzdialenosť 600 km.
Slovenské ceny prinesieme po jeho uvedení na slovenský trh v polovici novembra.
šeb