Freelander zase o niečo lepší

Britský off-roadový špecialista Land Rover opäť jemne prepracoval svoj základný model. Freelander má nový benzínový motor, športovejší exteriér a moderné prvky výbavy.
Vydané  Text: 
Najviac zmien je viditeľných v interiéri. Úplne nový stredový panel dostal namiesto otočného ovládača systému Terrain Response nahradil tlačidlový prepínač. K dispozícii sú tiež nové, luxusne pôsobiace, farebné vyhotovenia. Prístrojový panel s novým dizajnom obsahuje 5-palcový farebný displej medzi ukazovateľmi zobrazujúci informácie o vozidle. K lepšiemu využitiu priestoru v kabíne prispelo použitie inteligentnej elektrickej parkovacej brzdy, ktorá reguluje brzdnú silu podľa sklonu svahu, na ktorom je vozidlo zaparkované. Systém berie do úvahy aj to, či sú brzdy zahriate alebo studené. Ďalšia bezpečnostná funkcia zaisťuje, aby brzdu nebolo možné uvoľniť, ak nie je obsadené sedadlo vodiča. Motor sa teraz štartuje tlačidlom bez nutnosti zasunúť “kľúč” do dokovacej zásuvky. Ďalšou novinkou v modeli Freelander 2 je systém nezávislého kúrenia so sedemdňovým časovačom, vďaka ktorému môžete mať motor zohriaty skôr než nastúpite do vozidla. Pribudla tiež zadná parkovacia kamera, systém obsahuje aj asistenta pripájania prívesu, ktorý do obrazu vkladá grafiku znázorňujúcu polohu ťažného zariadenia. Freelander 2 teraz ponúka tiež prémiový audiosystém Meridian s možnosťou voľby verzie s výkonom 380 W (11 repro) alebo 825 W (17 repro), ktorý sa ovláda cez 7-palcový dotykový displej. V základnom stupni výbavy je k dispozícii aj vylepšený 8-reproduktorový audiosystém s výkonom 80 W a 5-palcovou farebnou obrazovkou. Systémy obsahujú prijímače aj pre digitálne rádio, USB konektor, rozhranie bluetooth aj pre prehrávanie hudby a rozumejú si aj s iPodmi. Záujemcovia o model Freelander majú teraz k dispozícii ďalšie tri nové farby karosérie: Aintree Green, Havana a Mauritius Blue. Základný stupeň výbavy je možné za príplatok vylepšiť úplne novými 17-palcovými zliatinovými diskami kolies. Exteriér vozidla obsahuje viacero prepracovaných prvkov, ako sú predné a zadné svetlá s LED. Maska a okraje hmlových svetiel dostali lesklú povrchovú úpravu a na obrube prednej masky, ozdobných lištách a prieduchoch došlo k detailným farebným zmenám v záujme harmonizácie s ostatnými prvkami. Ponuku pohonných jednotiek pre modelový rad Freelander 2 rozšíril nový dvojlitrový štvorvalcový benzínový motor, ktorý má o 14 percent nižšie emisie CO2 (224 g/km; priemerná spotreba 9,6 l/100 km) než jeho predchodca Si6. Prepĺňaný agregát s priamym vstrekovaním paliva poskytuje výkon 177 kW a krútiaci moment 340 Nm, čo predstavuje zlepšenie o 7 percent. Oproti šesťvalcu je tiež o 40 kg ľahší. Táto pohonná jednotka bola prevzatá z modelu Evoque, inštalácia vo Freelanderi si však vyžiadala menšie zmeny upevňovacích bodov motora, úpravu konštrukcie výfukového systému a tiež upravený elektronický manažment. Motor sa kombinuje len so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Aisin v kombinácii so stálym pohonom všetkých štyroch kolies s diferenciálom Haldex. Naftové verzie eD4, TD4 (obe 110 kW) a SD4 (140 kW) dostali nové turbodúchadlo pre zlepšenie reakcií motora a zvýšenie maximálneho krútiaceho momentu o päť percent na 420 Nm. Ďalšie drobné úpravy sa postarali o čistejšie emisie. Všetky verzie modelu Freelander sú teraz vybavené inteligentným systémom využívania energie Land Rover IPSM, ktorého súčasťou je funkcia inteligentného rekuperačného dobíjania. Vďaka tejto funkcii alternátor, ak je to možné, dobíja akumulátor len vtedy, keď vozidlo spomaľuje, pričom sa nevyužíva palivo, ale kinetická energia vozidla.