Mitsubishi Outlander mení charakter

Príchod tretej generácie modelu Outlander znamená pre Mitsubishi krok úplne novým smerom. Zisťovali sme či to nebude prešľap.
Vydané  Text: 
Rozdiel medzi druhou a treťou generáciou je viac ako výrazný. Agresívne tvary prednej časti ustúpili umierneným najmä preto, lebo nový Outlander bude celosvetovo predávaným modelom a dostal tvary, ktoré by mohli zabrať v Európe, Amerike aj v Ázii. Veľký rozdiel sme zaznamenali v interiéri, kde sparťanské tvary a materiály nahradil prehľadný kokpit orientovaný na vodiča a príjemné mäkké plasty, aj keď ovládanie palubného počítača ostalo stále na palubnej doske. Jazda je oveľa príjemnejšia a zmenilo sa aj zameranie – zo zarytého priaznivca pohonu všetkých kolies na širšie publikum, ktoré hľadá univerzálne SUV. Z otočného prepínača pohonu 4 × 4 sa stalo tlačidlo. Prinieslo to aj nové jemnejšie a presnejšie nastavenie ovládacej elektroniky, ktorá spracúva a vyhodnocuje ovľa viac dát. Štvorkolku Multi-Select nastavíte v troch režimoch: 4WD Eco využíva primárne pohon predných kolies, v prípade preklzu však posúva krútiaci moment aj na zadné kolesá. Režim 4WD Auto je univerzálny na rôzne povrchy a dopĺňa ho režim 4WD Lock, ktorý však neslúži ako uzávierka medzinápravového diferenciálu, iba usmerňuje viac výkonu na zadné kolesá. O pohon sa stará dvojica motorov – benzínový dvojliter s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 195 Nm spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou poháňajúci predné kolesá a naftový motor s objemom 2,2 litra, výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 380 Nm, ktorý však nedostane variabilné časovanie výfukových ventilov. Tento motor dostanete s manuálnou alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom Multi-Select. Benzínový motor sa dodáva v päťsedadlovom usporiadaní, naftový môže mať za príplatok aj sedemmiestnu verziu, pričom tretí rad sedadiel je využiteľnejší ako doteraz, aj keď pohodlne sa v ňom odvezú iba cestujúci s výškou do 170 cm. Nový Outlander je teda podľa nás krokom správnym smerom. Na Slovensko sa dostane v septembri, kedy sa dozvieme aj jeho ceny. Text: Martin Šebesta Technické údaje Mitsubishi Outlander Model 2.0 MIVEC 2.2 DI-D MIVEC Usporiadanie/palivo R/4 R/4 Prevodovka/počet stupňov M/5 M/6 (A/6) Zdvihový objem cm3 1 998 2 268 Max. výkon kW (k) pri ot./min. 110 (150)/6 000 110 (150)/3 500 Max. krútiaci moment Nm pri ot./min. 195/4 100 – 4 200 380/1 750 – 2 500 Dĺžka × šírka × výška mm 4 655 × 1 800 × 1 680 Rázvor mm 2 670 Batožinový priestor l 591/1 022 Max. rýchlosť km/h 190 200 (190) Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 10,6 9,7 (11,2) Kombinovaná spotreba l/100 km 6,9 5,5 (6,1) Emisie CO2 g/km 157 143 (159)