Slovenskí dizajnéri dobyli Európu!

Značka Chevrolet vyhlásila súťaž celoeurópsku súťaž pre mladých študentov dizajnu, na ktorej Slovensko s prehľadom triumfovalo.
Vydané  Text: 
Európske finále YCC 2012 bolo druhou fázou výberu, nadväzujúcou na národné kolá YCC, ktoré sa konali koncom jari. Všetky projekty, ktoré sa umiestnili na prvých miestach v národných kolách, postúpili do európskeho kola. Slováci zvíťazili v troch zo štyroch kategórií. V kategórii **módy** to bola **Tatiana Turňová zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.** „Víťazné šaty majú dômyselný strih. Sú na nich viditeľné jemné odkazy na motýlik v hranatosti zipsu a goliera. Sú obojstranné a tým aj naozaj praktické ne cestu autom, pretože jedna strana sa dá použiť cez deň a druhá večer. Tatiana navrhla inovatívnu obrubu, ktorá sa práve objavuje na mólach,“ povedala Samantha Jones, bývalá Global Design Director spoločnosti Primark. **Fotografiu** ovládol **Bohuslav Konuš** **zo Slovenskej technickej univerzity** **v Bratislave.** „Biele grafity transformuje bežný sedan značky Chevrolet na auto snov. Mení nepekné prostredie na niečo krásne a optimistické. Fotografia využíva krásnu surovosť., sumarizuje Annette Keller, Photography Director Annabelle, švajčiarskeho módneho a lifestylového časopisu. Najlepším tvorcom vizuálneho umenia sa stal **Bohuslav Konuš** **zo Slovenskej technickej univerzity** **v Bratislave.** Komentujúc víťazný dizajn, povedal Ron Smrczek, Creative Director Commonwealth: „Je to chytrý, príťažlivý dizajn s jasným postojom. Logo je ústredným motívom dizajnu, je doň hravo integrované, celý dizajn vyzerá, ako keby sa mohol použiť aj ako tetovanie.“ Prví traja v každej disciplíne v európskom hodnotení získavajú finančnú cenu 5 200, 4 200, resp. 3 200 €. Ceny si prevezmú 19. októbra na gala večere YCC v Hollywoode. Študenti na prvom mieste získajú pozvanie na exkluzívnu stáž do zákulisia práce známych umelcov a expertov v príslušnom odvetví. Vlaňajší víťazi tak, napríklad, navštívili londýnske dizajnérske štúdio It’s Nice That, produkčnú spoločnosť Endemol a fotografovanie Chevroleta Camaro. Ročník YCC 2012 zaznamenal vysoký počet prác zameraných na tohtoročnú kreatívnu tému príležitostí a ich využitia. Chevrolet dostal vyše 1 000 prác od študentov reprezentujúcich 280 európskych škôl úžitkového umenia, čo znamenalo nový rekord. Noví účastníci, Arménsko a Španielsko, navýšili počet zúčastnených krajín na 24.