Audi prepracovalo svoj vysoko výkonný športový model R8, ktorý je teraz ešte atraktívnejší a dynamickejší. Novým špičkovým modelom radu je R8 V10 plus, ako prevodové ústrojenstvo je k dispozícii úplne novo vyvinutá 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic.
Všetky verzie Audi R8 majú teraz štandardne predné reflektory zo svietiacich diód LED. Diódy vytvárajúce tlmené a diaľkové svetlo sú umiestnené nad a pod pásikom denného svetla, ktorý preberá aj funkciu smerového svetla. V každom reflektore je integrované aj statické odbočovacie svetlo.
Motor V8 s objemom 4 163 cm3 a V10 s objemom 5 204 cm3 sú vysoko výkonné agregáty s atmosférickým nasávaním. Emisie CO**2** sa v kombinácii s novou 7-stupňovou prevodovkou znížili až o 22 gramov na kilometer a šprint z pokoja na tempo m 100 km/h sa skrátil o 3 desatiny sekundy. Obidva motory sú kompaktné a relatívne ľahké. Blok motora je vyrobený z hliníkovej legúry s vysokým obsahom kremíka; konštrukcia kľukovej skrine s rámom spodných šálok ložísk kľukového hriadeľa (tzv. Bedplate) mu dodáva vysokú pevnosť. Mazanie so suchou kľukovou skriňou umožňuje namontovať pomocné agregáty nízko; obehové čerpadlo olejovej sústavy je regulované podľa zaťaženia motora, čím sa zvyšuje účinnosť.
Motor 4.2 FSI dosahuje výkon 316 kW (430 k) pri 7 900 ot./min. a v pásme od 4 500 do 6 000 ot./min. poskytuje maximálny krútiaci moment 430 Nm. Osemvalec udeľuje kupé s prevodovkou S tronic zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálnu rýchlosť 300 km/h (s manuálnou prevodovkou: 4,6 sekundy a 302 km/h). Audi R8 V8 Spyder dosahuje hodnoty 4,5, respektíve 4,8 sekundy a takisto 300 km/h. Priemerná normovaná spotreba Audi R8 V8 quattro kupé s prevodovkou S tronic je 12,4 litra benzínu na 100 km.
Motor V10-Motor dosahuje pri 6 500 ot./min. maximálny krútiaci moment 530 Nm, pri 8 000 ot./min. dosahuje výkon 386 kW (525 k). Kľukový hriadeľ motora má konštrukciu Common-Pin kedy ojnice protiľahlých valcov majú spoločný čap na kľukovom hriadeli, z čoho vyplývajú striedavé odstupy zapaľovania 54 a 90 stupňov. Táto konštrukcia zabezpečuje maximálnu pevnosť kľukového hriadeľa v kombinácii s nízkou hmotnosťou; okrem toho vytvára špecifický zvuk motora V10 pripomínajúci súťažný automobil.
Audi R8 V10 Coupé s prevodovkou S tronic akceleruje za 3,6 sekundy z pokoja na 100 km/h, maximálna rýchlosť je 314 km/h. S manuálnou prevodovkou sú hodnoty 3,9 sekundy a 316 km/h. Otvorené Audi R8 V10 Spyder s prevodovkou S tronic absolvuje štandardný šprint 0-100 km/h za 3,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 311 km/h (s manuálnou prevodovkou: 4,1 sekundy a 313 km/h). Normovaná priemerná spotreba Audi R8 V10 Coupé s prevodovkou S tronic je 13,1 litra na 100 km.
Novým špičkovým modelom radu R8 je Audi R8 V10 plus. Dosahuje výkon 404 kW (550 k) a maximálny krútiaci moment 540 Nm, ktorý je k dispozícii pri 6 500 ot./min. Audi R8 V10 plus, ktoré sa vyrába iba ako kupé, sa dokáže s prevodovkou S tronic katapultovať za 3,5 sekundy z pokoja na rýchlosť 100 km/h a dosahuje maximálnu rýchlosť 317 km/h; priemerná normovaná spotreba je 12,9 litra na 100 km. S manuálnou prevodovkou sú základné parametre 3,8 sekundy, 319 km/h a 14,9 l/100 km.
Pre prepracované Audi R8 sú na výber dve prevodovky. Manuálna 6-stupňová prevodovka, ktorej radiaca páka sa pohybuje v otvorenej kulise, je pri motore V8 štandardom a pri motore V10 sa montuje na želanie. Nová 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami – na želanie pri V8 a sériovo pri V10 – má športovo tesné sprevodovanie, najvyšší prevodový stupeň je dlhý. Vodič môže manuálne ovládať prevodovku voliacou pákou alebo ovládačmi na volante, alternatívne je k dispozícii športový režim. Rozjazdová automatika Launch control po stlačení gombíka zabezpečuje rozjazd so zvýšenými otáčkami a optimálnym prešmykovaním kolies.
Prepracované Audi R8 sa v Európe začne predávať koncom tohto roka.