A sľubuje veľa. Luxusný sedan Kia Quoris s pohonom zadných kolies sa bude na exportných trhoch predávať od konca jesene 2012. Na domácom trhu ostane názov K9.
Podľa výrobcu výbava obsahuje množstvo high-tech prvkov komfortu a bezpečnosti, mnohé z nich sa objavujú v modeloch Kia prvýkrát. _„Názov našej vlajkovej lode je odvodený z anglických slov „core“ a „quality“, čím naznačuje kľúčové vlastnosti tohto modelu,“_ vysvwetľuje Thomas Oh, viceprezident a výkonný riaditeľ Kia Motors Corporation.
**Sleduje premávku**
Kia Quoris je vybavená množstvom asistenčných systémov a prvkov aktívnej bezpečnosti. Kia Quoris napríklad dokáže udržovať požadovanú rýchlosť vrátane vopred nastaveného bezpečnostného odstupu od vpredu idúceho vozidla a v prípade potreby dokáže automaticky úplne zastaviť. Identifikuje nebezpečenstvo zrážky a upozorní naň vodiča pomocou vizuálnych a haptických (zmysly stimulujúcich) signálov. Je schopná sledovať meniace sa jazdné podmienky a odhaľovať rizikové situácie. Neustále spracúva vstupné informácie, na základe ktorých okamžite volí správne kroky a v prípade potreby precízne riadi pohyb vozidla. O všetko sa stará v rámci produkcie Kia MOtors prvý raz použitý radarový tempomat ASCC. Radarový systém umiestnený na pravej strane nárazníka neustále monitoruje situáciu pred vozidlom až do vzdialenosti 174 metrov. Vodič si prostredníctvom tlačidla na volante nastaví vzdialenosť na 52, 40, 32 alebo 25 metrov pri rýchlosti 90 km/h.
Systém ASCC je previazaný s ostatnými systémami automobilu pomocou systému riadenia bezpečnosti vozidla AVSM. Ten integruje riadenie rôznych systémov automobilu, napríklad elektronického stabilizačného systému ASC, mechanizmu bezpečnostných pásov a rôznych výstražných systémov, vďaka ktorým môže AVSM upozorniť vodiča napríklad na zvýšenie tlaku v brzdovej sústave a aktivovať tak prednárazovú funkciu bezpečnostných pásov PSB (Pre-Safe belt) v závislosti na predpokladanej úrovni rizika kolízie.
V prípade, že AVSM identifikuje nebezpečenstvo zrážky, upozorní naň vodiča v troch krokoch prostredníctvom zvukového signálu, vizuálnej výstrahy na priehľadovom displeji HUD (Head Up Displey) ako aj na displeji LCD TFT v paneli prístrojov a nechýba ani zmysly stimulujúci signál bezpečnostného pásu.
**Krok 1:**
Pri malom riziku zrážky sa na LCD displeji a priehľadovom displeji HUD objaví vizuálna výstraha.
**Krok 2:**
Pri vyššej úrovni rizika sa k vizuálnej výstrahe pridá zvukový výstražný signál a elektromotor spôsobí silné vibrácie vo vodičovom bezpečnostnom páse.
**Krok 3:**
Ak je riziko kolízie akútne a bezprostredné, začne AVSM automaticky brzdiť tak, aby sa znížila nárazová rýchlosť, súčasne sa aktivuje aj elektromotor a predpínače bezpečnostných pásov systému PSB, aby pritiahli bezpečnostné pásy a pridržali cestujúcich pevnejšie v sedadlách. To zaisťuje maximálnu ochranu cestujúcich a minimalizuje riziko odrenín v dôsledku kontaktu s airbagom.
**Vidí aj tam, kam nevidíte vy**
Kia Quoris je vybavená aj systémom sledovania slepého uhla BSD (Blind Spot Detection) s dvoma radarovými senzormi, umiestnenými vo vonkajších okrajoch zadného nárazníka. Každý z nich je schopný identifikovať objekty vo vzdialenosti až 70 metrov od zadnej časti vozidla v páse širokom 4 metre do každej strany. BSD sa aktivuje pri rýchlosti nad 30 km/h a vodiča upozorní vo chvíli, keď sa do zorného poľa slepého uhla dostane cudzí objekt. Zorné pole má šírku približne 4 metre na každej strane a dĺžku vyše 6 metrov za zadný nárazník.
Ďalej sa vo výbave nachádza Systém sledovania jazdy v jazdnom pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), priestorový kamerový systém AVM (Around View Monitor), ktorý pomáha k pohodlnému a bezpečnému parkovaniu.
Text: Kia, red