Kórejčania útočia, Škoda stále lídrom

Škoda si v prvom polroku 2012 udržala pozíciu lídra. Za ňou je VW. Kia a Hyundai sú však už blízko. Daň z „luxusu“ by sa dotkla tisícov vodičov. Čaká nás 15 % prepad?
Vydané  Text: 
Česká automobilka Škoda naďalej kraľuje slovenským predajným štatistikám. Od začiatku roka 2012 predala automobilka na Slovensku 8 247 automobilov kategórie M1 čím si zabezpečila 24,03-percentný podiel na trhu. Oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka sa predaj zvýšil o takmer 15 % (počet predaných vozidiel od januára do konca júna 2011: 7 054 kusov). Podľa Zväzu automobilového priemyslu SR by chystaná daň „z luxusu“ na základe júnových výsledkov priniesol prepad trhu s novými vozidlami minimálne 15 percent. **Ako sa vyvíja trh, smerujeme k stagnácii?** Počet registrácií nových osobných automobilov v júni 2012 oproti júnu 2011 medziročne klesol o 5,11 percenta a to spolu na 5 976 vozidiel. Za prvý polrok je to v poradí tretí mesiac, kedy bol zaznamenaný medziročný pokles. **Počas šiestich mesiacov sa zaregistrovalo 34 316 osobných vozidiel, čo predstavuje už len mierny nárast o 0,39 percenta a blíži sa k stagnácií trhu.** Za rovnaké obdobie minulého roka pribudlo 34 183 osobných vozidiel. Poradie najžiadanejších značiek nových osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu vedie **Škoda s trhovým podielom 24,03 percenta**, druhé miesto obsadil **Volkswagen s 9,38 percenta**, tretie si udržala **Kia s 7,32 percenta** a štvrté **Hyundai s 6,27 percenta.** Piate miesto obhájil Renault s 5,92 percenta, šieste si upevnil Peugeot s 5,51 percenta a na siedme sa o dve pozície prebojoval Opel s 3,68 percenta. Ďalšie poradie: 8. Citroën 3,49 %, 9. Suzuki 3,37 %, 10. Ford 3,31 %, 11. BMW 2,93 % a 12. Toyota 2,88 %. **Novú daň by platilo tisíce ľudí** Pripravované opatrenie vlády SR o diferencovanom registračnom poplatku (33 – 3 000 eur) by malo v mesiaci jún dopad na 3 012 vozidiel s výkonom nad 80 kW, z čoho 925 vozidiel (30,71 percenta) registrovali fyzické osoby. Na základe negatívnej reakcie na iných trhoch EU by predpokladaný pokles trhu na Slovensku predstavoval minimálne 15 percent. Výpadok vo výbere DPH by v takomto prípade bol s vysokou pravdepodobnosťou vyšší ako dodatočný príjem z registračných poplatkov. ZAP SR, red







Inzercia