Motor roka je na Slovensku

Litrový prepĺňaný trojvalec od Fordu, ktorý len nedávno získal najprestížnejšie ocenenie v motoristickom svete, si už môžu kúpiť aj slovenskí zákazníci. Zatiaľ sa montuje len do modelu Focus.
Vydané  Text: 
Agregát z rodiny Ecoboost, ktorý sa označuje tiež skratkou SCTi, sa vyrába v dvoch výkonových verziách: 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k). Slabšia sa kombinuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a hatchback s ním podľa výrobcu spotrebuje 4,8 l/100 km. Silnejšia verzia má k dispozícii šesť manuálne radených prevodových stupňov a dosahuje spotrebu 5,0 l/100 km (hatchback). V ponuke stále zostávajú aj atmosférické štvorvalce 1.6 Ti-VCT v podobných výkonových verziách (77 kW/105 k a 92 kW/125 k). Ich spotreba je podľa výrobcu o 1,1 resp. 0,9 l/100 km vyššia. Litrový Ecoboost sa montuje do všetkých troch verzií karosérie, základná cenníková cena pre hatchback vo výbave Ambiente je 16 980 € resp. 17 690 € (výbava Trend). V prípade slabšej verzie je rozdiel +1 000 oproti atmosférickému agregátu, pri silnejšej je cena dokonca rovnaká. V rámci akciovej uvádzacej ponuky je hatchback s výkonom 74 kW k dispozícii už od 12 990 € vrátane bonusu 500 €, za viac výkonu si priplatíte 1 200 €. Najnovšia pohonná jednotka od Fordu si z udeľovania cien pre Medzinárodný motor roka odniesla okrem celkového víťazstva aj tituly „Najlepší nový motor“ a „Najlepší motor v objemovej kategórii do 1,0 litra“. Pre Ford je to prvé ocenenie v tejto ankete, v ktorej aktuálne hlasuje 76 novinárov z 35 krajín sveta. Motor navyše získal suverénne najviac bodov v histórii súťaže. „To, že trojvalec poháňa vozidlo ako Ford Focus s takou ľahkosťou, dokazuje, že budúcnosť pre spaľovacie motory je veľmi, veľmi priaznivá. Výkon, reakcie a veľmi dobrá skutočná spotreba paliva tvoria len špičku toho, čo tento motor dokáže ponúknuť dnešným vodičom,“ povedal Dean Slavnich z časopisu Engine Technology International. Ford bude litrový Ecoboost časom ponúkať aj v modeloch B-Max a C-Max. Do roku 2015 by až 300 000 nových Fordov ročne mal poháňať práve tento agregát. Viac o tom, ako sa nám jazdilo s Focusom 1.0 SCTi nájdete na