Jedinečné vlastnosti novinky umocňuje motor AMG 5,5-litra V8 biturbo s výkonom 410 kW (557 k) a krútiacim momentom 760 Nm, permanentný pohon všetkých štyroch kolies i športový podvozok AMG Ride control (jazdné režimy Comfort, Sport a Sport Plus) s prvý krát v tomto aute uplatnenou stabilizáciou nakláňania Active curve system (kompenzuje uhol náklonu karosérie pri prejazde zákrut). Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 s. Dosahuje rýchlosť 250 km/h (elektronicky obmedzená) a spotrebu (podľa Nového európskeho jazdného cyklu) 12,3 l/100 km.
Pri novom GL 63 AMG na prvý pohľad zaujme typický, výrazne dynamický a športovo elegantný dizajn. Podčiarkuje ho okrem iného charakteristicky vzpriamená maska chladiča s čiernou hviezdou i vysokolesklými lamelami, sériové aktívne bixenónové svetlomety so systémom ILS, predné i zadné rozšírené blatníky ako aj vizuálne a akusticky výrazné dve pochrómované koncovky výfukovej sústavy.
Prepracované detaily, dokonalá ergonómia a mnoho miesta – aj v interiéri novinky dominujú exkluzivita a dynamika. Elektricky nastaviteľné športové sedadlá AMG sú potiahnuté kvalitnou kožou. Štvorlúčový kožený volant s hliníkovými páčkami radenia umožňuje optimálnu kontrolu nad vozidlom. Informácie dopĺňajú štyri okrúhle palubné prístroje v združenom prístroji.
Prenos sily na všetky štyri permanentne poháňané kolesá (predná a zadná náprava 40 : 60) zabezpečuje v GL 63 AMG 7-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic s troma jazdnými programami (jeden s režimom ECO štart – stop) a automatickou funkciou medziplynu pri podradení.
red, foto Mercedes