Legendárne kupé z dielní firmy Alpine má 50 rokov! Na počesť tejto udalosti vytvoril Renault koncept vozidla Alpine A110-50, ktorý je predurčený na výkon a pôžitok z jazdy.
Dizajnér Yann Jarsalle a riaditeľ pre koncepty Axel Breun skombinovali klasické prvky dizajnu Alpine s novou vizuálnou rečou Renaultu z pera Laurensa van den Ackera (koncept DEZIR). Renault Alpine A110-50 je automobil dneška a je stelesnením vášne Renaultu pre motoristický šport. Karoséria z uhlíkových vlákien má nový modrý odtieň, dvere sa otvárajú smerom hore. Palubná doska pokračuje v športových líniách, volant obsahuje technológie z monopostov FRenault 3.5. Sedadlá aj bezpečnostné pásy dodáva špecialista Sabelt.
Konštrukcia konceptu ťaží zo skúseností získaných v pretekoch Mégane Trophy a používa rovnakú technickú platformu. Podvozok bol však vystužený a klietka je nižšia, aby sa prispôsobila rozmeru karosérie. Rozloženie hmotnosti je takmer ideálne 47,8 : 52,2 v prospech zadnej nápravy. Koncept je vybavený vstavanými pneumatickými zdvihákmi. Aerodynamika tiež využíva pretekové prvky, ako napríklad spliter v prednej časti, ktorý v spolupráci s difúzorom vytvára podtlak pod autom, či výrazné zadné krídlo. Skúmanie prúdenia vzduchu prebiehalo s pomocou technólogie počítačovej dynamiky kvapalín, ktorá sa využíva aj v F1. Rázvor Renaultu Alpine A110-50 je totožný Mégane Trophy (2 625 mm), rozchody sú mierne širšie (1 680 mm vpredu a 1 690 mm vzadu). Kolesá majú priemer 21 palcov a centrálnu maticu, pneumatiky pre bežné cesty dodal Michelin. Tlmiče Sachs sú plne nastaviteľné, upraviť sa dá tiež svetlá výška auta či charakteristika stabilizátorov. Autu kompletne chýba asistenčná elektronika ako ABS či kontrola trakcie. Vpredu sú oceľové kotúče (356 mm) brzdené šesťpiestikovými strmeňmi, vzadu majú brzdy priemer 330 mm štvorpiestikové strmene.
Renault Alpine A110-50 je poháňaný motorom Renault V4Y 3.5 V6 s výkonom 400k. Agregát je montovaný v strede, vzduch k nemu privádza potrubie z uhlíkových vlákien, nasávacie otvory sú na streche. Poloautomatická šesťstupňová prevodovka má sekvenčné radenie pod volantom, diferenciál má limitovaný preklz. Elektroniku dodáva talianska firma Magneti-Marelli, obsahuje aj telemetriu.
Úspechy Alpine A110 Jean Rédélé predstavil A110 Berlinette na parížskom autosalóne v roku 1962. Auto bolo postavené na báze modelu Alpine A108 s motorom z Renaultu 8, jeho prioritou bol úspech v rely. V šesťdesiatych rokoch sa auto pravidelne objavovalo na štartoch pretekov, prvé víťazstvo mu daroval José Rosinski na Rallye des Lions v roku 1963. Od roku 1967 bol sformovaný továrenský tím už v spojení s Renaultom, A110 pilotovali napríklad Gérard Larrousse či Jean-Pierre Nicolas. V roku 1968 získal Jean-Claude Andruet prvý francúzsky titul. Od roku 1970 bol Alpine konečne homologizovaný pre skupinu 4, takže mohol bojovať aj na medzinárodnej pôde, Andruet získal európsky titul. V roku 1971 s Ove Anderssonom v čele ovládli A110 Rallye Monte-Carlo. Ďalšie víťazstvá v sezóne sa postarali o majstrovský titul medzi značkami. Tím aj auto boli stále silnejší, Renault už navyše pripravoval nový prepĺňaný motor. V roku 1973 tak Renault-Alpine získal historicky prvý titul svetového šampióna v rely. Slávna éra Alpine A110 sa skončila v roku 1975.