„Z našej ankety medzi žiakmi základných škôl vyplynulo, že úroveň poznatkov detí v oblasti bezpečnosti na cestách je uspokojivá,“ povedala Lucia Busquet, vedúca oddelenia PR spoločnosti Škoda auto Slovensko. „Anketa však ukázala aj nutnosť prevencie a dôsledného, no interaktívneho a zábavného vzdelávania detí v tejto oblasti. Portál [www.skodahrou.sk](http://www.skodahrou.sk) má podporiť a prispieť zábavnou formou k aktívnej výučbe bezpečnosti detí na cestách,“ dodala Lucia Busquet.
Anketa bola zameraná na znalosti detí v oblasti bezpečnosti na cestách. Ankety sa zúčastnilo 100 detí zo štyroch základných škôl v Bratislave vo veku 8 rokov. Výsledky preukázali dobrú znalosť detí z oblasti poznávania dopravných značiek, správania sa pri jazde na bicykli, ale aj v automobile. Deti najčastejšie rozpoznali základné dopravné značky ako „STOJ“, „daj prednosť v jazde“, „hlavná cesta“, „prikázaný smer“ a „zákaz vjazdu cyklistom“. Otestované boli aj v otázke bezpečnosti priechodu s bicyklom cez cestu. Až 82 % detí odpovedalo, že pri prechode bicyklom cez cestu najprv zosadnú z bicykla a prejdú cez priechod pre chodcov. Pri otázke, čo urobia, ak chcú na bicykli odbočiť vpravo, 51 % z opýtaných upaží pravú ruku a 33 % zamáva pravou rukou na vodiča v aute. Deti tiež preukázali veľkú zodpovednosť pri riešení autonehody. Až 85 % by zavolalo tiesňovú linku 112 a 6 % by utekalo do najbližšej nemocnice.
„Bratislavskí žiaci základných škôl preukázali dobré vedomosti z oblasti bezpečnosti na cestách. Aj napriek tomu však treba dbať na prevenciu, ktorá je v tomto veku mimoriadne dôležitá,“ povedala psychologička Mgr. Mária Tóthová-Šimčáková. „Pozornosť je nutné upriamiť najmä na skupinu deti do 10 rokov. Najlepšie prijímajú autoritu a výborne sa s nimi spolupracuje. Môžeme im tak odovzdať dôležité informácie, na základe ktorých si vytvárajú správny postoj,“ dodala Mgr. Mária Tóthová-Šimčáková.
Projekt Škoda Hrou je určený predovšetkým pre žiakov prvého stupňa základných škôl. Štyri jazyky a spracovanie témy na internetových stránkach navyše umožňuje dostupnosť projektu veľkému množstvu záujemcov.
V rámci projektu pripravila Škoda auto Slovensko Promo Tour po základných školách v Bratislave, Banskej Bystrici, Žiline a v Košiciach s cieľom predstaviť žiakom internetový portál prostredníctvom zábavného a interaktívneho programu, vtipných scénok z praxe, diskusií a kvízov. Na cestách po základných školách nechýba ani snežný muž Yeti.