Opel má v súčasnosti slušnú ponuku naftových motorov či už s objemom 1.7 alebo 2.0 litra, medzi benzínovými motormi však mierne zaostáva. Prepĺňané jednotky trpia vyššou spotrebou, atmosférické majú už svoje najlepšie časy za sebou. Preto prišiel čas na inovácie a v priebehu roka sa do predaja dostane nový benzínový motor s priamym vstrekovaním a prepĺňaním.
Nový motor SIDI (**S**park **I**gnition **D**irect **I**njection = zapaľovanie sviečkou, priame vstrekovanie paliva) ECOTEC s objemom 1 598 cm3 bude k dispozícii v rozličných výkonových modifikáciách vo väčšine modelových radov. Podľa našich očakávaní by mohol byť súčasťou ponuky modelových radov Astra, Insignia, Meriva, Zafira Tourer, prípadne aj Antara. Výroba v maďarskom Szentgottharde sa spustí koncom roka 2012.
Hlavnými cieľmi pri jeho vývoji bola plynulá akcelerácia, výrazný ťah, nízka hlučnosť a priaznivá spotreba paliva. Konštruktéri kládli osobitný dôraz na krútiaci moment motora, ktorý dosahuje mernú hodnotu 187,5 Nm na liter objemu. Svoj maximálny krútiaci moment 300 Nm motor dosahuje už pri nízkych 1 700 ot./min. Maximálny výkon 147 kW (200 k) je k dispozícii pri 4 700 ot./min. Oproti doterajšiemu motoru 1.6 Turbo sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 13 percent.
Prvý benzínový motor Opel s priamym vstrekovaním paliva bol štvorvalec 2.2 ECOTEC s výkonom 114 kW (155 k), ktorý debutoval v roku 2003 v modeloch Opel Signum a Vectra, neskôr sa začal montovať aj do radu Zafira. V roku 2007 dostal kabriolet Opel GT prvý turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec Opel 2.0 s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 194 kW (264 k). O rok neskôr sa tento motor začal montovať do modelového radu Insignia ako vlajkovej lode značky Opel v dvoch modifikáciách s výkonom 162 kW (220 k) a 184 kW (250 k). Nový model Astra OPC poháňa najnovšia verzia tohto motora s výkonom 206 kW (280 k).