Verzia pre kategóriu R2 je prvou z troch súťažných modifikácii nového malého modelu Peugeot. V pláne je ďalej silnejší derivát pre novú skupinu R5 (výkonovo na úrovni S2000) a tiež okruhový variant blízky aktuálnej novinke. Táto podoba modelu 208 je určená pre tých, ktorí začínajú s motoristickým športom. Peugeot sa pri vývoji zameral na minimalizáciu prevádzkových a servisných nákladov, vysokú spoľahlivosť kľúčových komponentov, ale tiež na rýchlu a nekomplikovanú možnosť prestavenia z pevných povrchov na sypké a naopak.
Výhodou novinky oproti predchodcovi 207 RC Rallye je o 40 kilogramov ľahšia karoséria, čo konštruktérom umožnilo viac pracovať s rozložením hmotnosti a polohou ťažiska. Dlhý rázvor a krátke previsy sú pozitívnou správou pre jazdné vlastnosti, stabilitu a ovládateľnosť. Karoséria je zosilnená integrovanou bezpečnostnou klietkou. O pohon sa stará atmosférický štvorvalec vychádzajúci zo sériového motora 1.6 VTi. Jeho optimálne vyladenie na 185 koní a optimálnu pružnosť dostal na starosť dvorný úpravca Sodemo. Päťstupňová prevodovka má sekvenčné radenie pod volantom, ktoré pochádza z 207 S2000. Štandardom sú tlmiče s nastaviteľnou charakteristikou od firmy Öhlins.
Nový Peugeot 208 R2 sa divákom predvedie v rukách Stéphana Sarrazina ako predjazdca na budúcotýždňovej korzickej rely, ktorá sa započítava do šampionátu IRC. Pre zákazníkov bude auto k dispozícii od novembra za 57 500 € bez dane (kompletné auto v asfaltovej alebo šotolinovej špecifikácii) alebo za 37 500 € bez dane v podobe stavebnice vrátane motora (asfaltová alebo šotolinová špecifikácia).
Text: ts, rum
Foto: Peugeot