Hyundai Elantra Coupe

Hyundai predstavil na Chicago Auto Show 2012 novú verziu kupé modelového radu Elantra. Bohužiaľ, Európan si ju u oficiálneho importéra doma nekúpi.
Vydané  Text: 
Dvojdverové kupé s trojpriestorovou karosériou, ktoré sa začne predávať na jeseň tohto roka, dopĺňa ponuku sedanu Elantra. Hyundai Elantra Coupe modelového roka 2013 prezentuje kontinuálnu evolúciu výrazových prostriedkov dizajnu “Fluidic Sculpture” značky Hyundai. Elantra Coupe v krátkosti: Benzínový motor 1,8 litra s variabilným časovaním nasávacích i výfukových ventilov D-CVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing) Spotreba na diaľnici 5,9 l/100 km s manuálnou prevodovkou Štandardne VSM, ESC, TCS, ABS s EBD a asistenčný systém pre núdzové brzdenie Navigačný systém so 7-palcovým (17,8 cm) dotykovým monitorom, cúvacou kamerou a vstupmi Aux/USB/iPod® Bluetooth® hands-free s hlasovým ovládaním Inteligentný elektronický kľúč a tlačidlo na štartovanie motora Pod kapotou má Elantra Coupe rovnaký benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra ako limuzína Elantra. Dosahuje výkon 110 kW (150 k) pri 6 500 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 176 Nm pri 4 700 otáčkach za minútu, resp. 108 kW (147 k) a 175 Nm vo verzii Elantra Coupe so zníženými emisiami. Hyundai Elantra Coupe má podľa metodiky platnej v USA normovú spotrebu paliva 29 mpg (v prepočte 8,1 l/100 km) v meste a 40 mpg (5,9 l/100 km) na diaľnici so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. S príplatkovou šesťstupňovou automatickou prevodovkou je spotreba paliva 28 mpg (8,4 l/100 km) v meste a 39 mpg (6,0 l/100 km) na diaľnici. Táto spotreba umožňuje modelu Elantra Coupe po diaľnici dojazd do 500 míľ (800 km). Hyundai Elantra Coupe má rázvor 2 550 mm, dĺžku 4 540 mm a šírku 1 775 mm. Výška 1 435 mm zabezpečuje veľkorysú vnútornú výšku kabíny. Objem batožinového priestoru je 419 l. Hyundai Elantra Coupe má predné kolesá zavesené na spodných ramenách s tlmičovými vzperami McPherson, odpruženými vinutými pružinami s plynokvapalinovými tlmičmi. Zadnú nápravu tvorí ľahká konštrukcia z vlečených ramien spojených torzne pružnou priečkou, odpružená vinutými pružinami a jednoplášťovými tlmičmi. Celkové vyladenie podvozka je športovejšie ako pri limuzíne Elantra. Verzia vybavenia SE má ešte športovejšie vyladený podvozok, optimalizovaný pre nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 215/45R17. Aj interiér je oproti sedanu odlišný. Tvar sedadiel má výraznejšie bočné vedenie, poskytuje lepšiu podporu pri dynamickej jazde. Pri všetkých verziách vybavenia majú predné sedadlá elektrické vyhrievanie, volant sa dá štandardne nastavovať výškovo i pozdĺžne. Interiéru verzie SE dodávajú osobitný športový akcent hliníkové pedále.